Welke kroon hoort bij een Tissot Navigator Automatic?

Gisteren heb ik op een marché auc puces in Zuid-Frankrijk deze Tissot Navigator gekocht.
Ref. 45501 met 9xxx serial en Lemania 1341 / Tissot 2170 uurwerk

Het glas is echt te slecht voor woorden, maar de wijzerplaat is OK. Met de loupe zie ik alleen een witte vlek onder het woord Navigator.

Het uurwerk werkt niet maar de balans lijkt te kunnen draaien. Maar het horloge moet toch naar de vriendelijke horlogemaker als hij tijd voor mij en het horloge heeft.

Omdat ik een opmerking maakte over de kroon zonder Tissot T verlaagde de verkoper de prijs nog wat extra.
Mijn zoektocht op de interwebs geeft me echter de indruk, dat het normaal is, dat er een anonyme kroon op zit.
Weet iemand meer? Kroon met of zonder T? Welke T? Heeft iemand eenzelfde horloge?
Bij voorbaat dank voor jullie hulp.

3 likes

@GuillaumeNOS heeft een zelfde die staat nu te koop

Dank
Zo te zien heeft die wel een T op de kroon.

Hoort een kroon met een T bij.

Tissot chrono’s met Lemania uurwerk hebben vaak een niet gesigneerde kroon, dus dit zou best eens de originele kroon kunnen zijn.
Alvast veel succes en plezier met dit project! :+1:

De twee exemplaren op Watchrecon hebben allebei een T-gesigneerde kroon.

Ik heb dezelfde, met een gesigneerde kroon.

(foto credit aan degene die mij horloge verkocht)

De Tissot Lemania’s die ik heb/had zijn voorzien van een gesigneerde kroon. Een T-12, vier PR 516 (2 en 3 register) en de Navigator automatic. Heb daarentegen twee Tissot Navigators met Valjoux uurwerk gehad, die hadden dan weer geen gesigneerde kroon.

Ik kan niet voor de Lemania exemplaren spreken, maar de exemplaren met vj7734 waren er met en zonder T gesigneerde kroon. Volgens mij origineel zonder.

Ik weet ook niet hoe het origineel was, is allemaal van voor mijn tijd, dus ik moet het doen met wat ik nu langs zie komen. Maar daar zitten er zoveel met gladde kroon tussen dat ik me nauwelijks kan voorstellen dat dat allemaal later vervangen is. :sunglasses:
Misschien varieerde dat ook met de dag. :grin: