Vraagje aan jullie kenners; waar kan je een echt goede leren nato band kopen?
Van goede kwaliteit wat dikker leer. Niet zo’n dunne leerkwaliteit.
Hoor graag jullie ideeën!
Vr gr Rob
Vraagje aan jullie kenners; waar kan je een echt goede leren nato band kopen?
Van goede kwaliteit wat dikker leer. Niet zo’n dunne leerkwaliteit.
Hoor graag jullie ideeën!
Vr gr Rob
Ik zou eerder kiezen voor een dunnere omdat je bij een nato toch altijd dat te lange stukje terug onder de keepers moet vouwen.
Zelf heb ik er één van Bulang & Sons gekocht. Heel dun maar wel kwaliteit.
Zoek eens naar: Hirsch Bagnore Artisan Horlogebandje Vintage Leer Goudbruin. ( Te vinden bij de forum sponsor…)
Ik lees mee. Ook wel benieuwd. Wellicht een single pass NATO dan anders wordt het te dik/stug. Ik heb wel een goedkoop leren exemplaar maar dat is inderdaad niet veel soeps.
Hmja, maar toch. Te dun voelt zo… dunnetjes
is een gewoon leren horlogebandje en geen NATO. Werkt dus niet op fixed lugs horloges.
Wat is een fixed lug horloge?
Helder!
Probleempje is dat mijn polsomtrek zo’n 22 cm is. Een standaard horlogebandje past meestal wel, maar nét aan.
Heeft iemand ervaring met dit merk?
Ze tikken alle vakjes af - leer, single pass, 2mm dik (wat erg veel is - alle andere die ik vind zijn 1.2mm tot 1.4mm dik). En niet zo duur.
Deze is zelfs 3mm volgens de beschrijving:
Let wel op dat dikker leer wel past tussen je springsbars!
Soms is de ruimte tussen de springbars en horlogekast minimaal en past alleen een eenvoudige nato.
En dan single pass maken andere wordt het geheel wel erg dik.
Díe zijn wel mooi!
Bedankt LVA en Aamon! Heb er eerst maar een besteld bij monsterwatches. Ik houd jullie op de hoogte.
Dikte tussen springbars is redelijk fors. Zal het wel even checken idd. Goede opmerking!
Heb geprobeerd zo’n strap te bestellen van 3 mm of 2 mm dikte. Zijn helaas uitverkocht.
Edit: lichtere kleur van 2 mm is wel leverbaar. Deze besteld voor ander klokje. Laat wel horen wat de bevindingen zijn.
Je kan ook een band op maat laten maken door @Ko-Banden. Heb je precies leer dat je wil en de lengte die je nodig hebt. Als je dus voor nato kiest om de lengte zou je bij kunnen vragen om een gewone leren band met meer lengte.
Heb ze allebei binnen, Vild en monsterwatches.
Vild is ietwat dikker leer. De gespen zijn van gelijke kwaliteit.
De kleur zou aan de hand van de bestelling gelijk moeten zijn. Kleur en oppervlak van het bandje van monsterwatches vind ik mooier qua structuur, ietwat ruwer. Dat is dus puur persoonlijk.
Bedankt voor jullie input