Welke "limited" zou jij kopen

beste forumleden,

voor het orienteren op mijn nieuwste horloge heb ik dankbaar gebruikt gemaakt van dit informatieve forum. Het virus heeft echter dusdanig toegeslagen dat ik minimaal 3x per dag het forum moet raadplegen om mijn informatie honger te stillen. Ik heb zoveel moois (in alle prijsklassen) voorbij zien komen, dat ik bijna “de boot verkocht had” (die ik niet heb)

Nu zou ik het wel leuk vinden om een limited aan te schaffen. Mijn interesse ligt bij “duikers” of “(motor)sportgerelateerde” horloges (met een diameter van minimaal 40 mm. Budget tot 3.000 euro.

Is dat reeel en zo ja wie heeft er suggesties ?

mvg
Arno

Hi Arno, waarom wil je persee een limited hebben? In horlogeland is dit nogal een rekbaar begrip dat doorgaans weinig zegt.

Ga maar eens op de site van MKIIwatches.com kijken! Gelimiteerde uitgaven en je houdt nog heel veel over van je 3K!

Op watchuseek.com is ook een speciale MKII pagina. Daar kom je meer dedicated followers tegen.

Menno

Die nieuwe seiko greenmonster dan heb je gelijk nog veel geld over voor een andere horloge of horloges

ok, goed om te weten. mijn definitie van “limited” is waar een beperkt en bekend aantal van wordt uitgegeven…

De PMLE, helaas zo limited …

Het probleem is dat veel merken maar al te graag het woord limited gebruiken. Goed voorbeeld is Audemars Piguet met hun talloze Royal Oak Offshore limited editions. Andere merken maken de limited edition in zo’n oplage, dat je het bijna geen limited edition meer kan noemen.

Daarnaast zijn er nog verschillende merken met erg gelimiteerde oplages, die in batches ‘limited editions’ releasen en waar ieder model eigenlijk een limited edition is.

Op enkele limited editions van de grote merken na zou ik persoonlijk niet te veel waarde hechten aan het woord en gewoon voor een horloge gaan dat je persoonlijk het mooist vindt.

dat laatste ben ik volkomen met je eens: ik moet het eerst mooi vinden anders zal ik zeker nooit tot aanschaf overgaan (hoe limited het ook is)

maar goed dat ik “limited” tussen met aanhalingstekens heb geschreven, maakt nogal wat stof los…

arno

Hier staan wat limiteds op die in voorraad zijn bij QP horloges in Amsterdam. De oris limiteds zijn heel betaalbaar vaak.

http://www.qpx.nl/limited/index.html

Als ik zou mogen kiezen, de Rolex Submariner 25th Anniversary (oftewel de krokodil)…

duiker en motorsportgerelateerd:

http://www.tagheuer.com/the-collection/tag-heuer-formula-1/men/indy-500/index.lbl?w=CAC111B.BA0850

vrg,

vncnt

tag heuer, Oris. Tissot. Er zijn zo veel merken die een race thema hebben. En wat een mooie suggesties zijn hier voorbij gekomen.

limited of niet, maakt mij niks uit, ik koop alleen een horloge wat ik mooi vind. ik vond toen de tw steel tom coronel erg mooi, vanwege de zwarte plaat met oranje markeringen, intussen heb ik m alweer een tijd geleden verkocht dus een limited geeft mij totaal geen meerwaarde.
hier nog een foto ervan.

Dan neem je een Tag Heuer Carrera met Lewis Hamilton handtekening, en er is nog een Fangio.

Beide voor onder de 3000 te krijgen.


Qua naam natuurlijk de Fangio… :wink:

Of omega (the legend serie) persoonlijke sponser van Michael Schumacher

Mark08 Schreef:

Als ik zou mogen kiezen, de Rolex Submariner 25th
Anniversary (oftewel de krokodil)…

De 16610LV a.k.a. de “kikker” is nergens te koop voor 3K.

@ TS:

Je schrijft dat je ook interesse hebt in een duiker, al eens aan een 14060M met 4 lijnen tekst gedacht? Onder Rolex verzamelaars wordt dit gezien als het horloge met de meeste potentie om een collector te worden, nu de nieuwe submariner er aan zit te komen.

Ik bedoel het onderste horloge op de foto:

De slager heeft trouwens een mooie jong gebruikte staan voor 2850,-: http://www.richmenstoys.nl/

Of je Rolex mooi vindt kan ik niet beoordelen, feit is wel dat deze horloges zeer waardevast zijn gebleken en zeer betrouwbaar.

Succes!

gr. Roel

Een chopard mille milia.
Weet niet of het goed is geschreven. Maar de horloges zijn wel zeer mooi en stijlvol. En waarde vast.

Succes met je keuze

Of 1 van de andere kleuren :smiley:

Ben zelf wat centjes opzij aan het zetten voor eventueel de nieuwe Omega Planet Ocean Liquid Metal. Een erg strak en stoer duikershorloge die ook nog es limited is. Zit wel tegen de 4000 euro.

En idd, limited is wel leuk, omdat het exclusiever is (je ziet er relatief minder mensen mee rondlopen). Maar belangrijkst is of je em zelf mooi vind. Ik vind die “limited” van Bond ook erg leuk, maar die PO met quantum of solace erop vond ik niet zo geslaagd. Daar ben ik dus ook niet voor gegaan. Vind overigens 't PPK motief wel weer erg leuk. Jammer van die print dus.