Mijn jongste zoon draagt graag mijn horloges. Hij heeft een tijd een Tissot Seastar seven gedragen waar hij bijzonder blij mee was. Ik ben eigenlijk op zoek naar een bescheiden (36mm) beater voor hem. Het liefst wat ouder/vintage en, gezien zijn beurs, betaalbaar.
Welke horloges passen in jullie mening in dit genre?? Ik dacht zelf aan een wat oudere duiker…
Mocht je een horloge hebben wat bij deze omschrijving past, aarzel niet en neem contact op! Ik vind het geen probleem om, samen met hem, wat basis upgrades te doen zoals bandje, glas ed. Vuil is ook geen probleem.
Was zelf enkele weken geleden ook opzoek naar een beater… niet duur, strak, niet naar omkijken perfect voor mij als sportieve student.
Best wat citizen duikers tegengekomen op het forum en marktplaats (veel te vinden en af te dingen op MP). Ook wat leuke seiko mods als je daar interesse in hebt.
Zelf niet gekeken naar vintage.
Ik heb een wat oudere sea-gull overgenomen via het forum.
Afhankelijk wat je ‘betaalbaar’ noemt.
Bij B&O watches hebben ze vaak verschillende configuraties van de TAG Heuer 2000 voor circa 500 euro. Heb er zelf ook 1 en hij komt vrijwel niet van de pols af.
dit is echt een leuke duiker (36.5 mm) geschikt voor een smalle pols
het is een model dat vrij recent (vorig jaar) is gelanceerd door Citizen (er bestaat ook een zwarte en roze variant)
zou hem zelf voor m’n zoon (ook smalle polsen) kunnen kopen…
prijs kwaliteit is echt top
hij is niet vintage, kan wel tegen een stootje, echt waterdicht, en lijkt redelijk betaalbaar (189€) naar mijn mening
Er zijn in de haren 60/70 héél veel leuke skindivers gemaakt met een diameter van rond de 36mm. Zeer betaalbaar als je geen topmerk kiest. Op beurzen etc. genoeg te vinden voor 50 - 150 euro en dan kan er dus wel een beurtje bij, zodat hij hem jaren probleemloos dragen kan. Laat hem alleen niet meer vertrouwen op de waterdichtheid. Enkele voorbeelden:
Olijfgroene NATO, vooruit het is niet de wijzerplaat, maar er zit groen bij. Maar het horloge is betaalbaar, 36mm groot, en het is voor de gein juist eens niet een duikhorloge.