Welke low-cost beater voor jongste zoon met smalle pols, duiker??

Skx0013

1 like

Deze. Seiko Prospex solar duikertjes met hele fatsoenlijke afmetingen. Heb zelf de zwarte, heel erg blij mee.

4 likes

Deze zit heerlijk, loopt als een zonnetje, kost geen knoop en is op mijn 16.5cm polsen nog heel erg goed draagbaar

1 like

Ik sluit me aan bij @spekboy7 en zou, als ik het e.e.a. zo lees, een gevraagd topic starten voor een SKX013.

1 like

Moeilijk om te vinden in nieuwstaat maar moet lukken binnen de 500 euro

Olijfgroene NATO, vooruit het is niet de wijzerplaat, maar er zit groen bij. Maar het horloge is betaalbaar, 36mm groot, en het is voor de gein juist eens niet een duikhorloge.

Voor 250 ballen ligt ie op je mat van Chrono24. SRPJ85K1.

Anders kun je, na import en BTW, voor 185 ballen een SNK805 importeren uit Singapore.

4 likes

Das echt veel teveel voor dat horloge. Die waren ooit 65 en dat was prima.

1 like

Ik corrigeer mezelf… De goedkoopsten worden niet naar Europa gedropt. Je komt op 208 Euro + BTW terecht. :slight_smile:

Natuurlijk is dat teveel. Maar het is nog steeds rete-weinig im grossen ganzen.

Vooe 208 euro zou ik veel eerder een kamasu halen… of een 5kx.

Die zijn allemaal 42mm.

Zelfs de Boldr Venture is al groter, met 38mm. Maar wegens Titaan misschien nog lekker draagbaar voor zoonlief. Wel een tikkie duurder:

Bij Seriouswatches zo’n 300 ballen, die zwarte Venture.

Wat een geweldig formaat inderdaad!! Dankjewel voor de tip.

Inderdaad een super mooie.

1 like

Mijn eigen beater is een Citizen NY0046, ik ben er helemaal gek op en draag het horloge vaak. Ik zal eens kijken naar kleinere Citizens.

Te begrotelijk helaas.

Tussen de 50 en 150, max 200 EU denk ik nu aan, uiteindelijk is het natuurlijk ook afhankelijk van aanbod/fit bij zijn wensen

Dat is inderdaad een goede. Dank voor de suggestie.

Al met al veel om over na te denken en, ook erg leuk, te bespreken met zoonlief. Dank voor de suggesties. De kleien Citizen, mogelijk een SKX013 ofwel oudere skindivers lijken nu favoriet.

Dresskx niet. Deze ook niet.

In any case, de SNK805 voor > 100 is diefstal

Die srpks zullen nieuw buiten budget vallen… net als de skx013.

ik maak me als Citizen fanboy toch weer een sterk voor de eerder genoemde Citizen :wink:

Citizen heeft aardig wat heritage en wordt altijd een beetje ondergewaardeerd lijkt het

Hij is er ook meer ingetogen in het zwart of blauw
eo2020-08e of eo2021-05l
nieuw en gewoon direct leverbaar in NL online voor +/- 190€

1 like

Niet vintage, wel binnen budget als je beetje zoekt als aanbieding. Mijn zoon is er heel blij mee. Seiko 5.

4 likes

Misschien is dit ook met een stalen kast te krijgen? Of vindt zoonlief deze uitvoering juist mooi!?

Paar bonnen kopen:

En bij Siebel binnen budget een Seiko SRPK halen.

2 likes

Orient kamasu serie zou ik in vergelijking meenemen.

1 like

Ouder/vintage beater zou ik niet doen . Waarom niet een leuke goedkope Seiko ? Met een beetje retro uiterlijk ? Zoals deze : SNKP27

Voor 149 dollar bij jomashop. Let op, komt nog verzendkosten en die roofkosten bij. Wel gaat er weer wat vanaf door de wisselkoers.

Of de SRPJ89K1 voor 179 dollar ? :

Het is natuurlijk een lastige maat, als hij groter wordt is er veel meer keuze.

Of je gaat chinees op ebay , zoek op : Tandorio 36MM Japan NH35 PT5000 Mechanical Watch Green Dial Men Dome AR Sapphire

Kun je kiezen tussen een Seiko NH35 caliber of het pt5000 caliber met 28600BHP , goede dingen over gehoord , maar als je voor zeker wilt gaan , het Seiko caliber nemen :slight_smile:

Ik heb zelf ook een Chinees als beater , twee zelfs, ze doen het alleen moet je niet teveel op de details en afwerking letten , het zijn geen Grand Seiko’s of Rolex.

Oh, ik had foto’s geplaatst maar ik kreeg een melding dat dat niet kan ? Vreemd. Maar goed, hopelijk heeft je zoon er wat aan.En ik kan zelfs geen links plaatsen. Dus , ja , hopelijk vind je ze dan .Wat een onzin, zou bijna het bericht verwijderen …