Welke mannier geeft jou voorkeur, om je horloge in te korten?

Doe het zelf…

te lui om naar een horloge maker te gaan.

Welke van de twee geeft jou voor keur?

Optie 2, als die niet werkt misschien de eerste! haha

Liever nog beter gereedschap :slight_smile: Maar van deze twee ziet die tweede er absoluut het beste uit. Tenminste ook de tang afgeplakt om krassen te voorkomen.

Leuk om te zien trouwens.

Hier, met zo’n ding:
http://www.kish.nl/Bandinkorter/
, dan lach je iedereen uit.

Die originele banden mogen dan “dun” zijn, ik vind ze qua comfort best aardig (tu)

Methode 2 is wel de netste… maar soms heb je banden waar een “nokje” inzit. .dan druk je de pennen er niet zomaar uit…

als je ze eruit kan drukken…is methode 2 wel de netste… ,alleen… is het niet handig om het horloge in je hand te houden… kijk in de schuur naar een stukje hout… en zaag er een keep in, waar je horlogeband in past… en boor een gaatje waar de pen in kan vallen… leg daar het bandje in… en dan kun je het ook met een hamer doen… maar neem dan wel een 50 grams klokkemakershamertje…of het heft van een schroevedraaier… hard hoef je niet te slaan. even laten “schrikken” is voldoende… Ohja… als je toch bezig bent… wip de bandpennen er ook even uit… en geef het bandje even een sopje… (ik heb laatst een Festina met een kromme opwindstift op de werkbank gehad… en je wilt niet weten hoeveel “urft” er in een bandje gaat zitten… die band heb ik dus lekker 6 minuten laten sudderen op een laag vuurtje in de Ultrasoon)