Welke mesh op tissot seastar 1000?

Hallo allemaal.

Sinds enige tijd ben ik in het blijde bezit van een tissot seastar 1000 en nu heb ik op scubawatch.org een seastar gezien met een mesh band eraan. Ik ben er inmiddels achter dat het een Staib band is, maar kan niet achter de dikte of zwaarte van de band komen. En aangezien er nogal verschillen in zitten…(ook in de prijs)
Ik zou voor de zwaarste uitvoering (100 gr) willen gaan, maar weet niet of dit te zwaar is of wellicht oncomfortabel. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben of zelf een zulke combinatie hebben en er iets over kunnen roepen.

Op voorhand bedankt voor de reacties.

Jack

De Seastar is een redelijk zwaar horloge, dus een zware meshband kan er een balans in toevoegen. Ik zou voor de zwaarste gaan. Als je een lichte band koopt terwijl je een zware horloge(kast) hebt, zal het oncorfortabel dragen.

Bosnialove Schreef:

De Seastar is een redelijk zwaar horloge, dus een
zware meshband kan er een balans in toevoegen. Ik
zou voor de zwaarste gaan. Als je een lichte band
koopt terwijl je een zware horloge(kast) hebt, zal
het oncorfortabel dragen.

Ik vind een flinke kast met een dun bandje ook niet mooi staan. Heb daarom ook de voorkeur voor zulu ipv nato.

Na aanleiding van wat zoeken en rondvragen ga ik toch voor de 100gr. mesh van Staib. Neemt een behoorlijke hap uit mijn budget, maar dit lijkt het me waard. De Seastar op NATO en orginele duikersband staat prima, maar ik wil hem graag een beetje “dressy” gaan dragen. Vandaar dit idee…

Hier ook nog een voorbeeld van een stevige mesh.

Is een stevige band ,ruim 4mm dik en in verschillend breedtematen verkrijgbaar.
Ik heb deze op ebay gevonden.