Welke moet het worden?

Omega

wat mij betreft de Omega.

Omega: what else? :slight_smile:

Is het je eerste (echte)horloge?

Als eerste echte zou ik voor de omega gaan,die kun je elke dag om .
De b en m is toch wel een echte klassieker maar ik zou hem niet snel als eerste/enige horloge kopen.

En wat betreft de italiaan,ik zou bang zijn hem te beschadigen,denk dat hij er na een tijdje dragen snel oud uit ziet.

Maar als je al een collectie hebt is dat weer allemaal minder belangrijk en zou ik trouwens ook voor de omega gaan :smiley:

gr dirk

mijn keus zou zijn:

De ‘italiaan met panerai DNA’. Stiekem de meest veelzijdige in je rijtje…
(maar waarom voor dat geld niet kijken naar een omega speedmaster?)

De Anonimo is te fantasie rijk. DAt gaat op den duur vervelen denk ik. De B&M vind ik op dit moment het mooiste, maar dat zou zomaar ook de Omega kunnen zijn.

als je gaat voor exclusiviteit: de Anonimo.
als je gaat voor zekerheid(lees: als je er ooit weer vanaf wilt) de Omega.

zelf zou ik kiezen wat je het moooiste vindt. Het merk is dan van minder belang!

Ik heb een Omega en ik heb een Anonimo besteld. Dus je twijfel is zeker te begrijpen. Exclusief zeg ik Anonimo. Altijd in gelimiteerde oplage, bijzonder design (minder overeenkomsten met andere merken), goede (lees ervaring) geschiedenis met horloges. In het geval van Anonimo zou ik gaan voor een model die specifieke Anonimo-kenmerken heeft. Dan bedoel ik bijvoorbeeld het Kodiak leer (had deze zo te zien), de bronze horloge kast (ja ik weet het…hebben er meerdere, maar Anonimo is de eerste!!), etc.

Ga je voor de Omega, dan kies je inderdaad ook voor jarenlange ervaring en een degelijk horloge. Maar wel minder exclusief…en voor de toekomst inderdaad misschien meer waardevast. Maarja…is het een belegging of draag je het horloge echt voor jezelf om er 20 jaar of langer plezier van te hebben? Of misschien zelfs voor het nageslacht? Jouw keuze.

Anonimo is exclusief (zowel in verschijning als in voorkomen), Omega minder. Voor de rest beide degelijk, betrouwbaar, etc…

Ik ben een SMP-fan van 't eerste uur. Prachtige gebolde band, stevige sluiting, aparte wijzers, kenmerkende bezel, elegante lugs, en met de 7750 geeft ie zo een leuke wobble effect.