Welke moet het worden?

L.S.

Ik sta op het punt om een horloge aan te schaffen en ik zit te dubben tussen de volgende modellen:

1. Baume & Mercier Riviera XXL (nieuw)
    voorbeeld http://www.chrono24.nl/baumemercier/riviera-xxl-chrono---51--special-offer--id1633012.htm?SEARCHSTATS_BRAND_ID=&SEARCHSTATS_MATERIAL_ID=&SEARCH_REGION_ID=&STARTSEARCH=Zoeken&braceletMaterial=&caseMaterials=&countryIds=&dosearch=true&manufacturerIds=21&maxAgeInDays=&movementTypes=1&picnum=2&priceFrom=1000&priceTo=3000&query=xxl&searchResultIndex=7&searchexplain=false&sortorder=1&tab=pics&urlSubpath=%2Fsearch%2Findex.htm&watchTypeId=U

2. Anonimo Wayfarer II Edizione Limitata no.63/299 (z.g.a.n.)
    voorbeeld http://www.chrono24.nl/anonimo/wayfarer-ii--id1705693.htm?SEARCHSTATS_BRAND_ID=&SEARCHSTATS_MATERIAL_ID=&SEARCH_REGION_ID=&STARTSEARCH=Zoeken&braceletMaterial=&caseMaterials=&countryIds=NL&dosearch=true&manufacturerIds=12&maxAgeInDays=&movementTypes=1&picnum=0&priceFrom=&priceTo=&query=&searchResultIndex=1&searchexplain=false&sortorder=1&tab=pics&urlSubpath=%2Fsearch%2Findex.htm&watchTypeId=U

3. Omega Seamaster Professional Chrono Diver (z.g.a.n.)
    voorbeeld http://www.chrono24.nl/omega/seamaster-professional-chrono-diver--id1826645.htm?SEARCHSTATS_BRAND_ID=&SEARCHSTATS_MATERIAL_ID=&SEARCH_REGION_ID=&STARTSEARCH=Zoeken&braceletMaterial=&caseMaterials=&countryIds=NL&dosearch=true&manufacturerIds=187&maxAgeInDays=&movementTypes=1&picnum=2&priceFrom=1000&priceTo=3000&query=&searchResultIndex=6&searchexplain=false&sortorder=0&tab=pics&urlSubpath=%2Fsearch%2Findex.htm&watchTypeId=U

Alle drie horloges worden door officiële dealers aangeboden en zitten in nagenoeg dezelfde prijsklasse. Ik heb alle drie horloges om mijn pols gehad en ik vind ze alle drie geweldig. De twee gebruikte stukken, de Anonimo en de Omega zijn werkelijk niet van nieuw te onderscheiden.

Nou zou ik graag willen horen wat, volgens jullie, de beste keuze zou zijn. Zitten deze horloges, volgens jullie, ook kwalitatief in dezelfde klasse? Mijn voorkeur gaat uit naar exclusiviteit vandaar dat de Italiaan een lichte voorsprong heeft maar misschien dat jullie daar anders over denken?

M.v.g.

De meest veilige keuze is de Omega Seamaster Professional Chrono Diver, maar ik vind de Baume & Mercier Riviera XXL ook gaaf. Is eens wat anders dus ik zou daar voor gaan, veel weisheid gewenst!

welkom op het forum (tu)

als je er foto’s bij plaatst hoeven wij niet allemaal te googlen :wink:
en ik weet best hoe nr 1 en 3 er uit ziet …alleen nu niet welke kleur band keuze maar nr2 niet en daarom heeft het zo niet zin.

Is die Baume afgekeken van AP? heeft wel veel overeenkomsten. Verder ligt het eraan of je het horloge ooit denkt te verkopen, in dat geval de Omega, anders zou ik gewoon doen wat me het beste ligt op dat moment.

Drie verschillende horloges, lastig kiezen. Ik persoonlijk vind de Omega de mooiste.

MVG,
Patrick

De Anonimo Wayfarer is ook erg mooi en zeker apart, zou mijn keuze zijn.
Ga op je gevoel af.

simpel de omega (tu)

Zonder het allerkleinste beetje twijfel de Omega.

gr.Joep

Ik zou ook voor de Omega gaan, die vind ik veruit de mooiste van het stel.
Daarna voor de Anonimo, omdat ik die IRL er erg goed uit vond zien, en dan als derde de B&M. Ik heb echt niets met de Riviera XXL.

Ook de Omega, veruit de mooiste IMHO :slight_smile:

ik zou eens zoeken naar een Anonimo Millemetri (zwarte plaat) … ik heb er zelf een gehad, prachtig horloge!!

1. Omega
  2. Baume & Mercier
  3. Anonimo Wayfarer

Omega

Smaken verschillen en schepen vergaan. De italiaan vind ik veruit de leukste. De B&M is voor mij 13 in een dozijn en de omega… er zijn strakkere modellen van dit mooie merk. Met de Italiaan koop je iets bijzonders… Ken het merk niet, Ken de kwaliteit niet etc etc maar ach… is een horloge niet heeeel veeeel emooootsie?

Mijn beste,

De Omega vind ik in deze de meest begeerlijke.
Dan met enige afstand de Baume & Mercier.
En wat de Anonimo Wayfarer betreft, die kan mij helaas niet bekoren.

Succes met je uiteindelijke keuze!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Omega…succes met je keuze

Gr. Fred

De Omega, deze heeft de naam en de faam.

1. Omega
  2. Omega
  3. Omega

:wink:

Ik zelf zou voor nieuw gaan. Dit buiten beschouwing gelaten.

1)Anonimo
2)Baume et Mercier
3)Omega

Als je echt een van deze drie wil… de Baume. Eigenlijk de omega maar vind deze uitvoerig niet zo mooi