Welke NATO kwaliteit

Beste HF Leden

Ben een beginner in de horloge hobby en lees hier mee voor de info.
Nu heb ik bij een paar verkopers een NATO strap besteld maar ook al worden ze omschreven als goede kwaliteit krijg ik maar slappe nylon bandjes
Is dat gewoon zo bij een NATO of zijn ze er ook van iets dikker en stugger materiaal?
Helaas hebben ze ze ook nergens bij een juwelier hier in de stad om wat te vergelijken, ze hadden er zelfs nooit van gehoord

Met de zoek functie is er heel wat te vinden over (goede) natobanden.

alstublief:

3 likes

Premium NATO bij strps.nl Mooie en stevige dikke banden

2 likes

NATO banden moeten in ieder geval soepel zijn, en mooi afgewerkt. Goedkope bandjes hebben bijvoorbeeld de neiging om te gaan rafelen, of de gaatjes zijn niet netjes. Of nog erger, niet netjes afgewerkte randen aan de onderzijde die je huid gaan irriteren. Ook het ijzerwerk moet van goede kwaliteit zijn.

Maar verwacht niet dat een nylon NATO aanvoelt als een leren band. Het moet sterk en soepel zijn, en comfortabel op de huid.

Ik sluit me aan bij eerdere comments. Voor stevigere bandjes die Premium NATO’s vam strps.nl nemen.

2 likes

Enige negatieve wat ik heb ervaren is dat het gaatje snel uitlubbert, rest blijft alles netjes ook de randjes. Maar het is vooral dat ik het materiaal zo dun vind bij alles wat ik geprobeerd heb, terwijl het geadverteerd word als stevig nylon etc
Kijk als dat gewoon de standaard is weet ik dat ik niet meer hoef te proberen

STRPS ziet er op de foto’s iig al steviger uit, daar is een van proberen dan.
Bedankt!

1 like

Bij normale NATO’s is het materiaal altijd vrij dun inderdaad. Maar ook daar zit wel kwaliteitsverschil in tussen Chinese bandjes van 3 dollar of bijv. bandjes van Miros.

Die van STRPS hebben wel een iets grotere gesp ook.

1 like

Ik heb een NATO van zuludiver, ook erg sterk in vergelijking met andere natos die ik heb gehad. Nato is 20mm in olijfgroen, als je evt interesse hebt. Ongedragen en al :slight_smile:

Bedankt voor het aanbod maar op het moment heb. Ik alleen voor een 22 een NATO nodig

Zeker STRPS!

2 likes

@MvJ
De een vind zachte, soepele nato’s tof en de ander
wil juist iets stevigers.
Ik hou ook wel van de wat dikkere stugge nato’s.
Daarom kan ik de nato’s van Dievas aan bevelen.
Kies dan voor het heavy duty type.
Te koop bij de sponsor van dit forum.

Gnomonwatches eens proberen, ik vind ze goed!

Als je het extra flapje niet nodig hebt, kunne misschien ook naar een zulu band kijken. Die zijn vaak een stuk dikker en steviger. Ook de hardware Is vaak van meer vlees voorzien tov een nato.

1 like

Aanbevolen door de bandenkoning van dit forum. (Ik bedoel zeker niet mezelf hiermee.)

STRPS.NL van @ruudvv is waar je moet zijn. :+1::blush:

2 likes

Rob van Monsterwatches heeft ook prima kwaliteit nato’s. Mijn redelijk uit de kluiten gewassen NA hangt mooi stabiel aan een zwarte 22 mm versie.:+1:

Ik heb ook aardig wat nato’s van STRPS. Vooral de Premium slim is mijn favoriet. Dat is een zogeheten ‘seatbelt’ nato. Erg zacht en flexibel.

2 likes