Welke nieuwe blauwe wijzerplaat? YM40 vs AE36

The YM klopt gewoon. Hier valt eigenlijk niks op af te dingen. Ja het is een Rolex en ja die vallen wat meer op maar dat is nou eenmaal zo. De Chopard doet mij toch wat aan Hublot denken en de datum verpest deze compleet. Die hadden ze weg moeten laten. Piaget vind ik echt een mooi en ondergewaardeerd merk maar ik denk dat deze gaat vervelen. Ik zou voor de YM gaan.

1 like

Ik zou voor de YM gaan. Als alternatief (en wat voordeliger maar kwalitatief op gelijk niveau) de Omega Aqua terra 39 mm blauw.

1 like

Klopt, ik had ook hoge verwachtingen van de Chopard.

Zonder gekheid; zo voelde het voor mij wel. De Chopard is misschien specialer (de YM zie je overigens in het wild ook nauwelijk) maar het kwaliteitsgevoel is echt wel anders. De Chopard is prachtig maar toen ik hem eenmaal vast had knapte ik direct af. Echt no contest voor de YM.

Ga je alleen voor looks; kies wat je het mooist vindt. Anders is er maar 1 keuze imho…

De Piaget heb ik nooit vastgehad…

3 likes

Gestemd op de Piaget. Ik heb deze een keer om de pols gehad en de pasvorm was werkelijk perfect. Prachtig horloge. Ik heb hem nog steeds onder mijn favorieten staan op Chrono. Sportief chic, of zoiets.

1 like

Inderdaad, een karbonade vergelijken met een kroon… Dat werkt niet.

1 like

Voor mensen die een Rolex boven een knappe vakantie verkiezen zeker!

1 like

De Chopard heeft een mooie plaat, maar de kast en band vind ik ronduit lomp/grof. De Piaget heb ik nog nooit om gehad of gezien, maar lijkt mij nogal fors met z’n 42mm?
De YM vind ik wel een topper, wel echt een ander horloge. De Roal Oak en Nautilus zou je bij het keuzemenu moeten toevoegen, alleen hebben die prijskaartjes van een ander niveau.

1 like

Komt erop neer dat ik ze side by side moet gaan proberen te zien, beide passen, dan al het logisch beredeneren loslaten en kijken welke het beste voelt.

Wordt vervolgd…

1 like

Laat ze dat bij Hublot maar niet horen. Krijgen ze er spontaan natte dromen van.

2 likes

Haha, ik heb niks tegen Hublot en nooit gehad ook. Maken best een paar leuke horloges alleen vind ze overpriced. Ze proberen de Big Bang net zo uit te melken als AP de Royal Oak. Chopard LUC maakt echt wel wat parels maar dit designelement was wat mij betreft een misser.

2 likes

Geen idee, maar het zal wel niet voor niks zijn dat je precies met dit voorbeeld komt denk ik dan maar…

1 like

Gezien je ervaringen met Rolexen op de camping denk ik dat jij het beter zal weten. :wink:

1 like

40mm en je hoeft niet meer te twijfelen tussen groen en blauw

5 likes

Prachtig! Zeker overwegen waard. Neem hem mee in pas sessie. Benieuwd of hij niet te groot draagt.

1 like

Yachtmaster is wel een klassieker .
Hadden ze makkelijk als een Celini model op de markt kunnen zetten .

En dan vind ik de Ginault variant eigenlijk nog net effe chiquer .

1 like

Ik vind de wijzerplaat van de Chopard echt zo gaaf. Elke keer als ik dat horloge ergens zie dan trekt die wijzerplaat me. Andere twee vind ik ook mooi maar niet zo mooi als die Chopard.

2 likes

Qua dial wint de AE het wat mij betreft ook.

1 like

Duidelijk de YM!

1 like

Jeezes ben je er nou nog over bezig? Het zit je wel dwars hè? :joy::joy::joy:

Ga je lekker? :joy: Je reageert een beetje overspannen. Rustig aan hè?