Mijn BB58 blauw en DJII blauw moeten plaats maken voor iets nieuws, maar liefst wel met een blauwe dial…
Tweede criterium, hij moet iets compacter dragen dan de DJII. Mijn pols omtrek is 17cm
Het plan was simpel. De YM40, perfecte combinatie van beide horloges, prachtige blauwe dial.
Maar nu… Tijdens zoektocht liep ik tegen een aantal andere horloges aan, Piaget Polo S en de Chopard Alpine Eagle (36cm).
Vooral de laatste kan ik niet uit mijn hoofd zetten.
Kennen jullie dat? Wat te doen? Stick to the plan en voor de YM gaan of volg ik mijn kersverse ingeving en ga ik voor de AE? Misschien even aanhouden en kijken of de AE niets meer is dan een impuls of dat ie blijft knagen…
De Chopard is, naar mijn mening, wel wat specialer dan de rest. Aan de andere kant lijkt mij dat ook exht een horloge dat bij je moet passen en staan. De YM is in dat opzicht iets veiliger.
Die Rolex is leuk voor op de camping, die Alpines zie ik binnen de kortste keren weer doorverkocht worden, zal toch een reden hebben. Die Piaget is een plaatje
Denk alleen de Chopard in 36mm is te klein… klinkt voor mij naar Dames-maatje. De 41mm heeft een lug to lug van 47mm… Ik heb ca 18 en mijn sweetspot is 50-52mm. Dus, is natuurlijk persoonlijk, komt de 36 me te klein voor!! Maar om het zeker te weten moet je ze natuurlijk even passen!