Welke Nomos?

Hallo iedereen.

Ik ga toch een tussenstop maken.

Keuze is gevallen op een Nomos. Wat zijn die lugs lang van die dingen.

Als jullie mochten kiezen tussen de volgende modellen. Welke?

1. Tangente. handopwinder of automaat? De oer Nomos als ik me niet vergis? En dan in de kleinere 33 mm Midnight blue editie of de gewone witte?

2. Orion. En dan de gewone met gouden indexen of wellicht wat gewaagd. Rose?

3. Ahoi Neomatik. En dan in t blauw of Siren white?

Ik vind t lastig kiezen en ja tussen een handopwinder of automaat zit ook wel een prijsverschil.

Dit is je 4e topic waarin je vraagt welke je moet kiezen. Hoe is het met je andere keuzes afgelopen?

Gewoon lekker zelf kiezen. Of eeuwige twijfelaar? :thinking:

1 like

Misschien de eerste kiezen die hier voorbij komt in het blauwe gedeelte? Heb ik gisteren namelijk ook gedaan…

Heb je de ZĂĽrich al eens geprobeerd? Ik vind dat zelf de mooiste Nomos

https://www.belegger.nl/Forum/Upload/2018/10936707.png

ALTIJD de Orion.

1 like

Check, topic kan dicht.
Of misschien de club campus :rofl:

1 like

Ik ben bevooroordeeld en ga hier geen objectief antwoord op kunnen geven.

Ik ben zeer content met de Ahoi Atlantik.

De Tangente valt af omdat het ontwerp dicht bij de Ahoi komt, maar hij maar 30m WR is. Dan heb ik liever een beach-to-boardroom ding wat gewoon kan duiken met 200m WR.

Orion is prachtig. Echt heel erg mooi. Als ik er één zou moeten kiezen zou ik de ref. 301 pakken met blauwe wijzers en gouden indices:

De tweede keuze zou voor mij de ref. 393 zijn in champagne met oranje accenten.

Dat is wel een moeilijker horloge om te combineren, zeker ook met banden. En als je huid te licht is, is die band ook te flets. Ik merk dat met mijn eigen Junghans Meister Driver:

Dan doet donkerbruin cordovan het beter:

Als optie die jij niet genoemd heb zou ik de Minimatik nog aan willen dragen. Ik vind de donkerblauwe prachtig. De Champagner net mooier, maar nogmaals moeilijk te combineren.

Kiek 'm goan dan, met die gouden bolletjes, die kleuraccentjes in de subdial en rond de minutentrack, en dan die belettering.

Als ik een dress horloge van Nomos bij m’n Ahoi aan zou schaffen kon het de Minimatik wel eens zijn.

Oh, en ik geil op de autobahn. :slight_smile: Ook in Dunkel. Man, wat een retecool ding.

Weet je wat? Koop ze allemaal maar. :+1:

Ik lees dit net nog eens aandachtig… 35mm Ahoi. Echt. Geen centje pijn. Geen lange lugs, plenty wrist presence, prachtig ding.