Ik zou zou voor de Pelikaan gaan stoer met de nato band, de andere is mij veels te chique.
Succes, ik wacht de wrist shots van de Pelikaan wel af;)
Ik zou zou voor de Pelikaan gaan stoer met de nato band, de andere is mij veels te chique.
Succes, ik wacht de wrist shots van de Pelikaan wel af;)
Van de Pellikaan vind ik het jammer dat de subdial de symmetrie van het horloge doorbreekt.
Bovendien vind ik die grote letters best wel storend binnen het strakke lijnenspel van de wijzerplaat.
De Meistersinger is schitterend in al zijn eenvoud. En hier stoort de opdruk me nou net helemaal niet.
En: het is iets aparts, zo’n éénwijzer. Wat dat betreft is die Pellikaan gewoon “weer een horloge”.
Mijn keuze zou zijn: de Meistersinger.
Veel verschillende meningen, maar zoals jullie misschien al een beetje gemerkt hadden ga ik toch voor de Pellikaan, ik wacht nog even op het tweede nieuwe model, jullie horen nog van me! Bedankt in ieder geval!
Bij de Meistersinger mis ik minimaal 1 wijzer
De Pellikaan is stoer en sjiek tegelijk, die zou ik nemen.
goed gezien;)
Ik vind de wijzers van de pellikaan net iets te kort, met name de minutenwijzer!
Wat ik wel mooi vind is het Dutch Made.
Alleen mogen ze van mij de pellikaan met een steriele plaat leveren. Het logo verstoort het ontwerp en met name de vertikale lijn.
Ik zou gaan voor een Meistersinger, de Pangea heeft dan toch wel mijn voorkeur. Met een bruine wijzerplaat.
Gr. Mark
De Meistersinger! (de wijzerplaat van de Pellikaan vind ik niet mooi)
Dag sjoesbal ik zou voor de meistersinger gaan.
omdat ik het totaalplaatje mooier vind gepolijste kast/crocoband superklassiek.
en de pelikaan vind ik met de natostrap een professionele uitsraling hebben. natostrap is prima. maar ik zou er een profesioneler uurwerk bij willen zien.
met een nog soberdere wijzerplaat en duidelijk afleesbare lichtgevende wijzers. misschien beetje afgezaagd maar het werkt beter met elkaar in mijn ogen.
veel succes met kiezen.Mvg.N.Visser.
Natuurlijk de MeisterSinger ! 
Maar serieus :
Kan het nu zo even niet treffend omschrijven waarom de Pellikaan niet…,
anders dan : het heeft het gewoon niet…
Denk dat het een straks snel vergeten merk(je) zal blijken , waar je met de MS een degelijk, “waardevast” horloge in huis haalt.
Ik zou voor een Meistersinger gaan,maar dan voor een Pangea.
Suc6 met je keuze maken.
Zo’n éénwijzer horloge kan je natuurlijk mooi
vinden om z’n design of niet, maar kan iemand mij
het technisch NUT van zo’n (toch redelijk duur)
horloge uitleggen ?Volgens mij lijkt dat ding eerder op een
gasdruk-meter of een soort dieptemeter van een
duikboot, maar wat is het nut daar nou van om je
pols (als tijdmeter om de exacte tijd te weten…
bedoel ik dus… ) ?Zeg nou niet “onthaasten” of “ontspannen tijd
aflezen”, want dan zeg ik: bespaar je het geld en
kijk gewoonweg naar de hemel…met wat oefenen
zie je dan +/- hetzelfdeOf mis ik hier iets essentieels ??
Met Vragende Groeten,
Morse.
Wat is het technisch nut van een CvdK met de maanstanden , en hele sterrenhemels op je horloge ? Terwijl vdK zichzelf afvraagt of zijn klanten de horloges nog wel “weten te lezen” ?? hup nog een complicatietje erbij ! ??
Het technisch nut van een duikhorloge terwijl de meeste 24/7 gewoon op het droge verkeren ?
Het leuke is dat je met die ene wijzer op 2,5 min nauwkeurig de tijd kan lezen.
Die zogenaamde “6 minuten over 12” ( bijvoorbeeld ) gebruik je bij een 2-wijzer ook niet hoor… 7 over 12 wel ? 7,5 min over twaalf zie je “gewoon” op een MS…
Daarnaast zijn er (nog) hele volksstammen die ook als je een pistool tegen hun hoofd aanhoud je dus niet de tijd kunnen vertellen op een MS… OOK leuk ! 
Het minimale design ook leuk. ;)

Daarbij ; loopt ie zo nauwkeurig , dat als het 12 uur is , hij ook PRECIES op twaalf uur staat. Of zals je wilt… 2,5 over twaalf, 5 over twaalf, 7,5 over twaalf…enz. Wat wil je nog meer ? Zien of de grote beer zaterdagavond ECHT in het zuidoosten staat ?
Of dat iedereen gek word omdat het volle maan is ?
Kijk , DAT zie je inderdaad als je naar boven kijkt ! ;)
Volgens mij dachten ze bij Meistersinger dat het zo wel gemakkelijk was dat niemand (horloge fanaten) de afwijking kan testen! Haha geen boze klanten!:D:+
Maar zonder dolle, kijk eens naar een Meistersinger Pangea…
Gr. Mark
Volgens mij dachten ze bij Meistersinger dat het
zo wel gemakkelijk was dat niemand (horloge
fanaten) de afwijking kan testen! Haha geen boze
klanten!:D:+Maar zonder dolle, kijk eens naar een
Meistersinger Pangea…Gr. Mark
PangAea !!! :X

pardon >X:P even een lettertje over het hoofd gezien!
haha
Gr. Mark
Bedankt iedereen!
Ik heb een Meistersinger Perigraph (met datumring) en de PT2 en ik moet zeggen dat ik de PT2 van deze beide het meest prefereer. Je krijgt m.i. bij de PT2 meer horloge voor je geld. De kast is perfect afgewerkt, het uurwerk is door Hubert Pellikaan persoonlijk nagekeken en opnieuw gesmeerd en de PT2 is zoals al eerder opgemerkt ook veel exclusiever met slechts 80 stuks. De persoonlijke service van Hubert is ook perfect.
Mijn advies: koop de PT2 nu het nog kan, zo’n meistersinger kun je er altijd nog bijnemen over een tijdje…
Hmm ik hoor ook steeds meer verhalen over steinhart dat dit ook uitstekende horloges zijn, kan iemand mij hier iets meer over vertellen? Op de site staan namelijk mooie modellen.
Nog even een paar foto’s van de PT2 op een bruine crocoband… Het aardige van de PT2 vind ik nog dat je kan variëren met de banden en dat het horloge steeds een andere uitstraling daardoor krijgt.

Hoe bedoel je? 
Heren,
Heb een keuze gemaakt, het is de Hamilton Khaki Field Mechanical Officer geworden en heb hem alleen besteld op een zwarte nato band.

Wachten tot hij binnen is en dan komen er zo snel mogelijk foto’s van.
Mvg.