Ik ben van plan om voor het eerst een wat duurder horloge aan te schaffen. Ik ben gechameerd van twee type horloges degene die hieronder staan. Ik weet dat het voor iedereen een eigen keuze is maar ben gewoon benieuwd naar jullie meningen. Probeer als je een keus hebt gemaakt ook uit te leggen waarom je die keuze maakt misschien heb ik er dan wat aan. Alvast heel erg bedankt!
Pellikaan Timing PT2
Ik weet dat dit het oude type is maar vind de seconde wijzer onderin en apart dus heel erg mooi. Het mooiste vind ik hem op een nato bandje maar neem er ook een bruin leren bandje bij.
ik zou de pellikaan nemen, stoere ingetogen klok, ik vind hem persoonlijk mooier dan de Meistersinger No.1. maar de keuze moet je toch zelf maken succes;)
Ze zijn beide niet mijn smaak, maar ja smaken verschillen heh…maar als ik er eentje zou mogen kiezen dan de Pelikan…wel op leer want die nato doet afbreuk aan die toch wat ingetogen sjieke dresswatch.
de meistersinger vind ik op zich een bijzonder horloge, ik hou wel van apart, maar ik kan maar niet wennen aan horloges met 1 wijzer, ik wil meteen in een oogopslag de juiste tijd kunnen aflezen, heel onhandig zo’n meistersinger als je veel met OV reist;)
Bedankt tot nu toe voor alle reacties, ik neig zelf ook meer naar de Pellikaan omdat de Meistersinger wel erg klassiek is en de Pellikaan toch net wat sportiever is. Ik vind hem met de nato band toch net wat sportiever maar neem er wel een leren band bij om hem ook als dresswatch te kunnen gebruiken als ik hem neem.
Ik ben ietwat bevooroordeeld, want ik heb een PT2.
Draagt fantastisch aan de lederen band, niet te groot voor mijn (18,5 cm) pols, en de leesbaarheid (voor mij een must) vind ik subliem.
De PT2 is een LE van 80 en dat gegeven spreekt mij ook heel erg aan; maar dat is natuurlijk puur persoonlijk.
Ik heb ook de bijgeleverde Nato geprobeerd, maar die beviel mij minder.
Ik heb ook interesse in een einzeiger; puur vanwege de toch bijzondere wijze van tijdsaanduiding. Dus eigenlijk meer als hebbedingetje/probeerseltje.
Of dat dan een Meistersinger (die ik overigens prachtig vind) of een ander merk wordt, dat weet ik nog niet.
De gemiddelde Meistersinger is mij wellicht te prijzig om als expermiment aan te schaffen.
Er zijn immers voldoende goedkopere alternatieven op dat terrein.
Ik vraag me af of een einzeiger leuk is om elke dag en bij elke gelegenheid te dragen. Dat durf ik van de PT2 wel te zeggen.
En waarom: Dutch Made vind ik gewoon super mooi op de wijzerplaat. Mooie Breguet wijzers op zo’n piloten horloge is wel bijzonder. De afmeting van de PT2 vind ik prima.
De MeisterSinger vind ik saaaaai, maar dat komt vooral door die ene wijzer die anderen weer zo mooi vinden.
De MeisterSinger, maar ja ik heb de No3, zilveren wijzerplaat. Erg blij mee(ter ere van de geboorte van mijn zoon)
Beide erg mooi. Als je meer naar sportiever neigt dan kun je beter voor de vogel gaan dan voor de zanger.
Zo’n éénwijzer horloge kan je natuurlijk mooi vinden om z’n design of niet, maar kan iemand mij het technisch NUT van zo’n (toch redelijk duur) horloge uitleggen ?
Volgens mij lijkt dat ding eerder op een gasdruk-meter of een soort dieptemeter van een duikboot, maar wat is het nut daar nou van om je pols (als tijdmeter om de exacte tijd te weten… bedoel ik dus… ) ?
Zeg nou niet “onthaasten” of “ontspannen tijd aflezen”, want dan zeg ik: bespaar je het geld en kijk gewoonweg naar de hemel…met wat oefenen zie je dan +/- hetzelfde
Ik heb blijkbaar andere vereisten dan jij aan een horloge: metalen band, datum, automaat, etc. En omdat ik er meer heb, zou een Meistersinger een leuke afwisseling zijn.
Maar als ik 't het bij deze twee zou moeten houden en het zou een daily beater worden… de Pellikaan.
Toch omdat 2 wijzers makkelijker afleest.
Hij in 't donker afleesbaar is door de lume (ja, lume op Breguet wijzer… ik dacht ook :S).
Heb voorkeur voor indexen ipv cijfers.
De veelzijdigheid: de military nato look, naast de nette leren look, vind ik minder vreemd te worden. Ik kon eerst niet wennen aan Breguet wijzers en een nato band.
Al wordt de 6497 zo veel gebruikt, vind em toch beter passen dan een kleine 2801 in een 43mm kast.
wat ik mooi vind aan de Meistersinger is de eenvoud en de symmetrie. Zelfs met die ene wijzer kan je toch nauwkeurig “schatten” hoe laat t is en het went heel snel, bovendien heb ik nog geen plek meegemaakt waar ALLE klokken gelijk staan. Tijd is op de meeste plekken ook een schatting.