Welke omega genêve heb ik?

Zou goed kunnen dat de kast is en iemand er iets ‘sierlijkers’ van heeft gemaakt heeft. Dan opnieuw verguld (ben de kast in goud niet tegen gekomen) en voorzien van een ander uurwerk/wijzerplaat.

Het kan allemaal.

1 like

Echte seventies kast verpest dan.
Of je die nu mooi vind of niet. :wink:

2 likes

Ach ja, de eigenaar had het horloge gekregen van zijn vader.
Door het redden van een kind voor een op hol geslagen paard vond het horloge het hoefijzer met alle gevolgen voor de pols en het horloge. Beide waren nagenoeg afgeschreven. Zijn vrouw heeft de onderdelen weg gebracht naar de lokale smid in het dorp en die heeft er deze creatie van kunnen maken. Zo kreeg dit horloge m.b.v. donor-onderdelen een tweede leven (gered van de ondergang).

Enfin, we weten het niet. :wink:

3 likes

Klopt, ik heb nog even gekeken in Omega archief. Zoekt moeilijk, en er zijn veel modellen gemaakt. Niet gevonden dus. Kan TS ook nog wat tijd instoppen als hij wil. Ik had dat boek van jou moeten kopen bedenk ik me nu. :grin:

1 like

Altijd fijn een terugkoppeling…:roll_eyes:

2 likes

Ik was de afgelopen dagen niet thuis en had de omega niet mee. Excuses. Ik ga volgende week een taxatierapport laten maken. Dus dan zal het een en andere wellicht duidelijk worden.

Oké np!
Waar ga je 'm laten taxeren als ik vragen mag?

Zou ik niet doen… kost je meer dan het waard is…

Is dat zo duur dan? :face_with_hand_over_mouth:

Ben nog op zoek… maar ik hoor dat dat vrij prijzig kan zijn dus nu twijfel ik haha

Ik weet niet waar je woont maar je zou bv naar W&V of een ander officieel Omega servicepunt kunnen gaan om te vragen wat voor een Omega het is en of alles klopt…zelf denk ik aan een samengestelde Omega…

Officiële taxatie is snel 75 euro denk ik. Vervolgens komt uit dat taxatie rapport dat het horloge nog 250 euro waard is ofzo.

Optisch veel mooiere geneve gaan voor 500. Deze is weg gepolijst…

Zou die 75 euro op zak houden.

Ik kan het vanaf hier niet zeggen, voor het zelfde geld is de kast 14 of 18 kt…maar goed wat is wijsheid in deze…

edit:
Er is flink gepolijst maar de vorm van de kast is een andere als hierboven wordt aangehaald als voorbeeld.

Deze vergelijking past beter, zeker als je kijkt naar de achterkant van het voorbeeld van ts.

ts

18kt van de bay

Voor hetzelfde geld is het helemaal geen Omega kast. Achterdeksel lijkt niet origineel, kast dan mogelijk ook niet. :thinking:

Zie geen goudstempels. Caseback is staal. Denk dat ie verguld is… als ie al goud is.

Misschien eerder naar een oudgoud handel… weer je iig of ie fullgold is of niet.

Nee die staan meestal in de binnendeksel en die hoort niet op deze kast…
Ook in mijn voorbeeld zie je verschillen, curved lugs, we zijn allemaal een beetje aan het gissen over een horloge wat samengesteld lijkt, naar een servicecenter en gewoon vragen, hoeft helemaal niet veel te kosten bij een bedrijf als W&V heb ik wel meer zulke vragen gesteld en de kosten vielen altijd mee, niets tot weinig…

Sure… Maar hoeveel hebben we het dan over aan smeltwaarde?

Zijn er sowieso geneve in full gold uitgevoerd?

Al sla je me dood ik zou het echt niet weten, day date uurwerk en plaat zou je ook nog als donor kunnen verkopen… :wink:

Goed. In elk geval geen goed idee een echte taxatie te doen.

Heb ik hier boven gepost, vraagprijs 2000$