Welke omega genêve heb ik?

Ik ben al een lange tijd op zoek naar de referentie van mijn Omega Genève, maar tot op heden heb ik mijn omega nog niet zien langs komen. Heeft iemand een idee om welke Genève het gaat?

2 likes

Het referentie nummer staat in het binnendeksel.
Welkom op dit forum overigens…:wink:

1 like

Zeer waarschijnlijk een caliber 1022 geneve. De vorm van de kast zie je vaker bij Seamasters en Connies. Referentie nummer is lastig, daarvoor zou je hem inderdaad even moeten openmaken.

Als hij speciaal voor je, dan kun je bij Omega een extract aanvragen. :+1:t2:

Maar daar heeft hij het nummer voor nodig en daarvoor moet hij hem laten openen :stuck_out_tongue_winking_eye:
En dan weet hij vanzelf het modelnummer

2 likes

Is de kast goud/staal of volledig goud? Heb je nog een iets scherpere close up van de wijzerplaat?

Dat begrijp ik, maar staat toch los van wat ik schrijf,…
Was enkel bedoeld als extra informatie waar de TS wellicht iets aan heeft.

Ah, bedankt! :wink:

Ik weet niet precies welk materiaal de kast is. Hier heb je een foto.

1 like

Heb het horloge vanmiddag open laten maken. Het enige nummer dat op de binnenkant van de backplate stond was 35041. (Helaas vergeten foto’s ervan te maken, was iets makkelijker geweest…). Verder was het enige nummer dat ik nog kon vinden het nummer dat op het uurwerk stond, namelijk 36831791. Maar lijkt me dat dit niks te doen heeft met het referentienummer van het horloge, maar eerder het uurwerk. :man_shrugging:t3:

1 like

Het horloge komt waarschijnlijk uit 1973 (https://vintagemasters.eu/omega-serial-numbers-check-and-verify/)

Ken wel de 135041, maar dat is een geneve handopwinder zonder dag en datum aanduiding…

De 136041 daarentegen is wel een automaat met datum. Helaas geen dag.

Dan heb je nog de 1660120, die lijkt er tot nu toe het meest op. Alleen weer een afwijkende case vorm…

166067 is een Seamaster date met dezelfde casevorm, we komen in de buurt.

Heb je een foto van de achterkant en kroon en weet je het caliber toevallig?

Het kaliber had ik kunnen weten als ik niet vergeten was een foto te maken van de binnenkant toen die open was… Ik ben van plan een back case opener te kopen zodat ik dit in het vervolg zelf kan doen. Hier is in ieder geval een foto van de achterkant en de kroon.

1 like

Ik vraag me af of de deksel klopt daar deze van een jaren '60 model is en het uurwerk zoals gezegd van 1973.
Vermelden van waterproof is men eind jaren '60 mee gestopt ivm Amerikaanse regelgeving, vanaf ca 1970 gebruikt men waterresist(ant) om de waterdichtheid van horloges te duiden.

2 likes

Ik ook. Deze kast lijkt namelijk zo hard gepolijst dat bij een verguld horloge het staal zo langzamerhand de boventoon zou moeten voeren.

Wat mij doet vermoeden dat de kast van goud is, maar dat is in de regel dan weer geen combi met een stalen achterdeksel.

2 likes

Apart inderdaad @flowert, het doet mij (afgezien van de kroon) denken aan dit verhaal:

1 like

Ja, beetje een zelfde scenario inderdaad.

Wat mij irriteert is dat ik dat kastnummer niet kan vinden. Ik heb van de week mijn Grote Omega Boek verkocht en ben er nu alweer achter dat dat geen goed idee was.

5 likes

Heb hier net gekeken maar kom de kast niet tegen. Wellicht toch een marriage.
Zou iig het een en ander verklaren.

@Glendankers1998 Kun je hem niet zelf even openmaken en een foto maken. Moet waarschijnlijk wel te doen zijn met bijv. wat ducktape.

2 likes

Vanaf dit model kast helemaal rond gepolijst. Zou dat kunnen? Deze is double trouwens.

1 like