Beste HF vrienden, ik wil ruimte maken voor nieuwe aanschaffen ik heb namelijk diverse projecten voor mijzelf liggen waar ik pas aan mag beginnen als er een plekje vrij is in de horlogekist.
Dus er moet wat weg
Ik heb twee Omega’s die vergelijkbaar zijn maar kan niet besluiten welke op marktplaats gaat.
Omega 285 zonder datum op echte hagedis.
Geen datum is lekker makkelijk en geeft rustig beeld…
Ik heb, op basis van de foto’s, een lichte voorkeur voor nr. 2 (houden, dus).
Maar er zijn wel wat zaken die meespelen, wat mij betreft: wat is de technische staat, welke brengt het meest op, heb je met een van beiden een speciale band (bijvoorbeeld van vader of opa), wat zijn de maten van beide exemplaren, welke draagt het fijnst? Nou ja, dat kunnen zo wat aspecten zijn om mee te wegen.
Succes met beslissen, in ieder geval!
Bandjes kan je verwisselen nr1houden is mijn persoonlijke voorkeur. Voor mijn gevoel strakker. Sowieso mooiere wijzers, kastpoten en rust op de wijzerplaat. Kies maar uit
Ik ga mee met @Plees: bandjes wisselen en gaan voor nr. 1. Is vooral ingegeven door mijn voorkeur voor datumloze wijzerplaten. En niet gehinderd door enige kennis van de horloges in kwestie. Oh, en omdat nr. 1 voor mijzelf meer verbindt met de Seamaster DeVille die mijn vader toebehoorde.
Jullie hebben gelijk wat betreft de banden, die kunnen eventueel omgewisseld.
Maar in dat geval heb ik liever een echte hagedis dan een calf/crocoprint.
Ik ben niet zo een voorstander van een “gearrangeerde huwelijk”, of als iemand ander jou keuze moet bepalen
Volgens mij ben je nog niet aan toe, om de afstand te “moeten nemen” van een van die twee of ben je eigenlijk met beiden “klaar” en is de echtscheiding dan enige weg die je kunt nemen naar een nieuwe relatie met die Certina DS-2
Groeten Iwan
Als ik moet kiezen ga ik voor nummer 1 houden,
kastpoten en wijzers veel mooier.
Maar dat is natuurlijk voor iedereen anders.
Veel succes met de keuzen
@kaleiwan Ik zou ze beiden willen houden, maar het is noodzakelijk een grens te stellen.
Je wilt wel eens wat nieuws, maar als je dan ook nog alles houdt loopt het echt uit de hand.
Dan is het voordehand liggend om uit te dunnen bij horloges die sterk op elkaar lijken, deze twee dus.
Ik heb ook al een aantal Vostok’s uit collectie verwijderd en dat voelt goed.
Ik gebruik mijn horloges het meest (naast gouden ring-aap verhaal) om de datum te achterhalen. Mijn keuze zou nummer 2 zijn. Vind de kroko ook fraai kleuren bij de gouden wijzers.
Nummer 2 houden. Wel wat “drukkere” wijzerplaat maar daarom ook een veel mooiere verschijning. Immitatie staat 'm goed qua kleur. Je hebt echt meteen iets bijzonders om je pols, ook voor de buitenwereld die weinig kijk op horloges heeft.
Nummer 1 is mij te rustig, tikje saai. Ben geen fan van hagedis, te veel kleine schubben. Zwart is ook een beetje saai bij het al vrij kleurloze horloge.
Ik heb zelf ook zo een 613 met snelverzet, mechanisch erg leuk. Zelfde kast ook maar een Seamaster tekst op de dial. Geen verschil verder.
Maar de eerste is toch wat meer bijzonder volgens mij. Prachtig rustig horloge inderdaad. En beide zijn in vergelijkbare staat? Ik zou de eerste houden. Bandjes zou voor mij geen keuze argument zijn. Die zijn simpel te wisselen.