Welke Omega is dit en wat is tie ongeveer waard

Er zijn een paar Varianten op de speedmaster voor de japanse markt geweest .
Deze waren altijd TT zonder chrono functies en deze lijkt daar heel sterk op.

Hier de herenversie van de TS

En hier te koop
http://www.ebay.com/itm/Mens-Omega-Speedmaster-18K-Gold-SS-watch-Automatic-White-Dial-/382209462513

1 like

Maar dit zegt niets over de waarde van een damesmodel. Vraag me ook af hoe lang dit model op ebay blijft staan…

Mensen moesten maar eens stoppen met het vragen naar de waarde :smile:

@dreski
De genoemde prijzen op Epay zijn lichterlijk overdreven denk ik.:smiley:

Sorry; mijn inschatting was ook verkeerd. Ik vond de foto van het horloge zelf niet duidelijk genoeg en daarnaast het papiertje over de bon dubieus… Als je aan de ene kant vraagt wat iets waard is, maar tegelijkertijd bedek je aan de andere kant de bon waar de prijs (denkelijk) op staat, dan komt dat ook enigszins vreemd over… althans op mij :relaxed: Dankzij @AstonMartin weet je nu wel wat het is.

1 like

Ja & die automaten worden dan gekocht door heren, om aan dames te geven, die veel liever een quartz hebben. En zo komen ze dan vervolgens weer te koop, op die toch al kleine markt voor dameshorloges :wink:

2 likes

misschien nog iemand die de waarde van dit horloge zou kunnen schatten?

Staat er op die bon niet welke referentie het is? Overigens denk ik dat de waarde nooit heel hoog uit zal komen om eerder genoemde redenen

Waarde, waarde. Voor een verzekeraar kan het best 500 euro zijn. Maar verkoopwaarde, wie of zijn zus koopt dit? Er is gewoon niet veel vraag naar gebruikte dameshorloges. Op dit hele forum zijn enkele dames. 2, of 3 of zo. Serieus. Als zij hem niet kopen, wie dan wel?

Dat het een automaat is geeft geen meerwaarde, integendeel wellicht.
Daarnaast hangt de datum en moet hij onderhoud hebben, is ook al gezegd.

Daarnaast is het ook nog staal goud, hoe je het went of keert, dat is nog steeds niet bepaald courant.

Daarnaast ziet hij er ook niet bepaald ongedragen uit.

Die paar gram goud die er op zitten is tientjeswerk aan smeltwaarde.

Zelfs al zou iemand hier €300 roepen, vind maar eens iemand die hem er voor wil kopen. Ik zou hem voor €50 nog niet hoeven (sorry hoor). Je kunt hier wel blijven vragen, maar je komt er alleen maar echt achter als je hem te koop aanbiedt. Ga naar een juwelier/grijze dealer die ook wat gebruikt aanbod heeft en vraag een bod te doen.
Kijk op het veel grotere Uhrforum:
https://uhrforum.de/search.php?searchid=5247602
Op moment van posten geeft de eerste pagina ca 25 hits. Van maart dit jaar tot 2009. Zo weinig gaat er in damesomega’s om. Slechts 2 zijn er niet “erledigt”, dus de uiteindelijke prijzen hebben tot een transactie geleidt.
Als je alleen zoekt op “Omega”, dan zie je dat de eerste pagina van 25 hits gevuld is van 16:18 tot zojuist 21.19 vandaag. Dus in een paar uur evenveel Omega’s als in 8*365 dagen aan damesomega’s. Het komt een beetje hier op neer: Dames kopen geen gebruikt horloge. Heren geven geen gebruikt dameshorloge. Nu hou ik op, het lijkt wel een rant maar zo bedoel ik het niet :slight_smile: Niet echt. :smile:

3 likes

Nog maar even een aanvulling: Het gemakkelijkst is hem op catawiki ter veiling aanbieden. Wij verbazen ons regelmatig over de behaalde prijzen daar, je kunt zo maar een stuk meer vangen dan elders.

1 like

Damesmodel Omega serie Maison Fondée en 1848 (geen Speedmaster), waarde ongeveer 250-300 euro. Maar dat moet iemand er natuurlijk wel voor willen betalen.

1 like

Maar als hij eerst nog een servicebeurt nodig heeft van 250 euro is hij dus niks waard. Wat de gek ervoor geeft dus.