Welke; Omega of UG?

Het vintage virus heeft me sinds begin dit jaar flink te pakken, zodanig dat deze week mijn laatste “moderne” horloge het veld mag ruimen.
Het begon met een NOS Jacques Monnat, die ik heel impulsief kocht, maar waarbij twijfels onstonden door berichten op internet. Het gevoel dat je bij een echt gedragen oud horloge hebt, miste ik bij dit exemplaar. Wat wel bleef was het gevoel bij de kleurrijke chrono’s uit de jaren 60 en 70.
Om een lang verhaal kort te maken, in een paar weken tijd belandden er 3 in de horlogebox.
Ik had al een vintage dress watch, maar daar mocht er wel 1 bij. En; 2 duikers…
In de tussentijd veel hier in het “bruine hoekje” geneusd, op andere fora en pinterest. Er zijn 2 horloge’s boven komen drijven waar ik letterlijk het water van in de mond krijgt. Ik vind ze op plaatjes even mooi, maar heb ze allebei nog nooit in handen gehad:
Omega Consellation C-shape;
Universal Geneve Polerouter.

Plaatsjes van het net/HF.

Is er iemand die ze allebei heeft, liefst regio Nijmegen, en bij wie ik mag komen kijken(gebakje naar keuze, neem ik mee😉).
Maar uberhaupt alle input, do’s en don’ts worden gewaardeerd!
Ik heb voor de Polerouter een voorkeur voor de variant met de gedraaide lugs. Voor de Conny is de flutted bezel een must.

Bedankt voor jullie reactie.

Gr. Ferdinand

2 likes

@Mafkees kan vast een oordeel vellen want die heeft ze beide.

2 likes

Bij beide horloges zijn er wel valkuilen. Veel exemplaren zijn te veel gepolijst en ze zijn regelmatig voorzien van een niet-origineel glas.

Ik heb meerdere C-shapes gepast en van de week een gekocht. Mijn advies is om toch voor een ‘speciale’ wijzerplaat te gaan. Ik vind de donkergrijze en de linnen dial een mooi effect hebben. Ik heb ook de effen zilveren wijzerplaat geprobeerd, maar deze deed mij niet zoveel. De fluted bezel is inderdaad een must.

Welke van de twee modellen je ook kiest, je zit altijd goed. Zijn allebei iconische Genta-ontwerpen.

1 like

Zijn 2 verschillende prachtige horloges, ik zou gewoon voor beide gaan.
Gewoon zien welke eerst jouw pad kruist en kopen, dan lekker verder sparen/zoeken naar de andere.
Vergelijken is echt noet nodig hier😉
Succes met de zoektocht👍

2 likes

Ja :wink:

Ja :wink:

Doen we! PM me even voor een datum :smiley:

4 likes

Super!!!
Eind van de week staat de vakantie op de planning, ik stuur je een PB.