Bij het lezen van deze post wilde ik meteen Omega roepen. Normaal vind ik Breitling namelijk niet zo bijzonder. Deze mag er althans wel zijn! Ik denk dat met beide klokken je geen verkeerde keuze maakt (al zal ik de Omega niet bij een site kopen met ‘copy’ in de naam).
Overigens kan ik je niks vertellen over de kwaliteit van de uurwerken.
Ja, ik zou ook voor de Breitling gaan. Het argument ‘tijdloos’ wordt vaaak genoemd, maar als je dat argument doortrekt zou dat kunnen betekenen dat je voor de veiligheid nu voor de Omega kiest (want die heeft immers op de toekomst gericht een tijdloos design), terwijl je in het nu (in je hart) de Breitling eigenlijk mooier vindt. Kies je dus vanuit dat argument voor de Omega dan loop je het risico met een horloge rond te lopen, waar je pas in de toekomst plezier van gaat hebben. En dan is het zonde! Het zijn beide goede horloges, je weet nooit of je gaat flipperen en een horloge dus voor je hele leven houdt, dus ik zou zeggen: kies met je hart. Doe je dat, dan weet je zeker dat iedere keer als je naar je horloge kijkt, je de goede keuze hebt gemaakt.
Ik zou zeggen de Breitling , vind deze wat aparter dan de PO , ik heb zelf ook een Heritage maar dan de chrono maar heb er veel plezier van en tot nu toe geen vervelende dingetjes gemerkt.
Ik heb over het coaxiaal uurwerk van Omega wel eens gehoord dat deze van mindere kwaliteit zou zijn maar dat is alleen van horen zeggen en ze zeggen zoveel.
Hoewel ik (veel) meer heb met Omega zou ik voor de Breitling gaan maar dan met witte wijzerplaat. Vind dit persoonlijk de mooiste Breitling ooit. Maar natuurlijk is de Omega ook prachtig.
Zoals je waarschijnlijk al gemerkt hebt; vele mensen met vele smaken. Persoonlijk vind ik de omega mooier, die straalt echt robuuste degelijkheid uit. Maar een ander zal liever voor de Breitling gaan.
Volg gewoon je gevoel, dan komt het goed.
Succes, en laat je ons weten welke het geworden is?
Jan , ik zou zeggen , ga een keer winkelen , doe ze allebei een keer om de pols , en je weet welke het zal gaan worden . In real life is toch erg anders dan in het echt.
Qualitatief evenwaardig IMHO
Voor de rest je gevoel volgen en zoals reeds enkele malen werd voorgesteld ze beide eens om je pols bekijken en “keuren”
Ik zou voor de Omega gaan. Een seamaster staat ook nog op mijn verlanglijstje, zoals nog wel enkele andere
Het bandje van de Breitling is niet echt mijn ding. Kan je wel veranderen maar zo?..neen…
Succes met te beslissen (zit ook met zo een (Luxe) dilemma…)
Over de Omega PO die staan tegenwoordig 1000€ duurder ???
Zijn nu ook te koop zo’n doorkijk glas aan de achterkant (wel mooi)
is het daarom dat die 1000€ meer moet kosten of zijn er andere dingens aan veranderd dat die meerkost verantwoord?
Over de Omega PO die staan tegenwoordig 1000€
duurder ???
Zijn nu ook te koop zo’n doorkijk glas aan de
achterkant (wel mooi)
is het daarom dat die 1000€ meer moet kosten of
zijn er andere dingens aan veranderd dat die
meerkost verantwoord?
Gtz Jan
Ander uurwerk met silicium balans. Andere/ceramische bezel. En waarschijnlijk mis ik nog meer details, maar dat zijn volgens mij de 2 grootste verschillen.
Over de Omega PO die staan tegenwoordig 1000€
duurder ???
Zijn nu ook te koop zo’n doorkijk glas aan de
achterkant (wel mooi)
is het daarom dat die 1000€ meer moet kosten of
zijn er andere dingens aan veranderd dat die
meerkost verantwoord?
Gtz Jan
Ander uurwerk met silicium balans.
Andere/ceramische bezel. En waarschijnlijk mis ik
nog meer details, maar dat zijn volgens mij de 2
grootste verschillen.
Volgens mij is de band ook een beetje veranderd, net zoals bij de nieuwe SMP, maar dat weet ik niet zeker.
Klopt de band is nu geschroeft , makkelijker in te korten dus en ja de ceramische bezel is ook wat lichter van kleur en het 8500 uurwerk erin met doorzichtbodem en dat zijn de grote veranderingen a minimaal 1000 euro verschil. Mij gelukkig niet waard en ben ook voor het ““oude”” model gegaan. Leuk zo,n doorkijk bodem maar ik zit toch echt niet de hele tijd op de achterzijde te kijken, buiten dat ik vind dat een dichte bodem bij een professionele duiker hoort.