Welke onderdeel is dit?

Beste Allemaal,
ik ben bezig een Sicura te repareeren, maar een van de tandwielen is een tand kwijt.
weet iemand de naam en nummer van deze deel? (komt uit en BFG 158 31/7 movement)
en natuurlijk het volgende vraag, weet iemand waar ik kan eentje vinden???

hieronder het horloge en het deel

alvast bedankt

sam

Een nieuw onderdeel vinden zal niet meevallen denk ik.

Ik heb in dergelijke gevallen wel eens als volgt gerepareerd:

Eerst de tandholten links en rechts van de gebroken tand aantekenen met een kraslijntje vannuit het centrum van het rad naar het diepste punt tussen de tanden. Dan vijl je de beschadigde tand en zijn linker en rechter buurman weg. Nu heb je ruimte om op deze plaats een blokje messing te solderen wat presies in de ontstane ruimte past. Dit mag in beginsel een stuk groter zijn dan nodig is zodat je het nog vast kunt pakken met een pincet. Vervolgens maak je de bovenzijde en onderzijde van het rad weer mooi vlak. Vijl de omtrek nu in de pas met de oorspronkelijke kopcirkel.
Als dat klaar is kun je met behulp van de eerder geplaatste hulplijntjes de nieuwe tanden vijlen. Ik gebruik hiervoor een mesvijltje dat ook voor reparatie van schroefkopgleuven gebruikt wordt. Tandflanken even polijsten met korrel 800 en klaar is kees.
Om alles goed te kunnen zien werk ik onder een stereomicroscoop met een vergroting van 10x.
Het vraagt een vaste hand en een beetje geduld maar de horloges die ik zo gerepareerd heb liepen nadien weer prima.

Sucses

Hoi Sam,

Op Ebay Belgie is er een verkoper aktief die dit soort uurwerkjes nog als NOS verkoopt (stiftankerwerkjes).
Misschien is dit nog de beste oplossing, heb je meteen alle stukken + een nieuwe kast. Als je niet wil meebieden, kan je hem misschien via mail contacteren.

Kijk eens op volgende link:

http://cgi.benl.ebay.be/RARE-Vintage-70s-SICURA-Breitling-DIGITAL-Jump-Hour-ww_W0QQitemZ270157242121QQihZ017QQcategoryZ9291QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Veel success !!!

Met Vriendelijke Groeten,

Morse.

Morse,

ik heb deze gezien, en ik zal een aanbod daar op brengen, maar ik heb net gezien dat het heeft een andere movement .
ik was aan plan een andere te aanschaffen voor onderdelen, maar hetzelfde horloge op ebay begint bij 100 euros!!

bedankt voor de meedenken

sam

Dit is het uurwiel. De minuutpijp of chaussé zit er nog in.