Ik heb mijn oog laten vallen op een Oris Pointer Day (40 mm versie)
Nu is er de original pointer day (zwarte wijzerplaat / plexiglas)
En de net nieuw uitgekomen “non original” pointer day met saffier glas en een grijs/zwarte wijzerplaat.
Voor welke zouden jullie gaan en waarom? De non-original is een paar honderd euro duurder omdat deze net uit is.
Het is sowieso een goede keuze. Zelf vind ik plexi wel leuk en de plaat van de original rustiger (minder tekst). Dat hij goedkoper is, is ook mooi meegenomen.
Als je zelf meer waarde hecht aan saffier en het grijs mooier vindt, dan snap ik de keuze voor de nieuwe ook.
Ik zit ook naar deze horloges te kijken (ook de groene en blauwe versie).
Voor mij is plexiglas een afknapper op een horloge waar het glas domed en zo prominent aanwezig is. Ik vind ook de dagwijzer mooier in de nieuwe versie. Wat ik een beetje jammer vind is dat ze zich genoodzaakt voelden om “big crown” op de wijzerplaat te zetten. Zo veel mooier om dat gewoon weg te laten.
Ik overweeg voor de nieuwe te gaan (weet nog niet zeker welke kleur). De “zwarte” versie lijkt op mijn telefoon/computer scherm meer bruin. Die moet je wellicht in het echt zien om goed te beoordelen.
Inderdaad erg mooi. Maar als ik het horloge bijna dagelijks ga gebruiken ziet het plexiglas er bij mij na 5 jaar niet meer zo uit. Weet ik helaas uit ervaring met horloges waar het glas zelfs een stuk minder / niet uitsteekt.
Me2. Saffier geniet meestal de voorkeur als ook kan kiezen. Maar kleur vd wijzerplaat ea kunnen ook een rol spelen. In dit geval vind ik t grijs best goed ogen.