Welke Oris Pointer Date

Goedemorgen!

Ik heb mijn oog laten vallen op een Oris Pointer Day (40 mm versie)

Nu is er de original pointer day (zwarte wijzerplaat / plexiglas)
En de net nieuw uitgekomen “non original” pointer day met saffier glas en een grijs/zwarte wijzerplaat.

Voor welke zouden jullie gaan en waarom? De non-original is een paar honderd euro duurder omdat deze net uit is.

Bedankt voor de tips alvast!

De non-original:

De original:

5 likes

persoonlijk vind k de non mooier, en ik ben helemaal geen fan van plexiglas. Gewoon omdat ik mezelf ken en dit te snel zou beschadigen bij me.

3 likes

Het is sowieso een goede keuze. Zelf vind ik plexi wel leuk en de plaat van de original rustiger (minder tekst). Dat hij goedkoper is, is ook mooi meegenomen.
Als je zelf meer waarde hecht aan saffier en het grijs mooier vindt, dan snap ik de keuze voor de nieuwe ook.

1 like

Absoluut de non. Maar de d26 limited is ook mooi!
Maar je moet van een groene dial houden…

1 like

Bijgaand de groene. De non is in ieder geval echt fraai.

4 likes

Volgens mij hebben we het over de nieuwe pointer date (en NIET day) in de kleuren groen, grijs en bruin. Geïntroduceerd op Baselworld 2018.

1 like

Ik vind de Original mooier. Ontbrekende lumen staat me aan, en ook de pointer van de date spreekt me meer aan.

1 like

beauty!

1 like

Klopt helemaal, Date ipv Day, dank!

Zelf heb ik de Oris Big Crown Original Pointer Date (40 mm) juist met plexiglas vind ik het prachtig. Tot nu toe (afkloppen) nog geen krasjes😀.

Het SW200-1 uurwerk is uitstekend en ziet er door het kijkglaasje heel mooi afgewerkt uit!

Succes met je keuze!
(Day naar Date aangepast)

1 like

Nogal sombere kleuren zwart en grijs. Zou er niet voor gaan.

Deze versie is er ook nog, andere wijzers, saffier, beetje een mix van de original en de nieuwe, ook mooi

5 likes

Ik zit ook naar deze horloges te kijken (ook de groene en blauwe versie).

Voor mij is plexiglas een afknapper op een horloge waar het glas domed en zo prominent aanwezig is. Ik vind ook de dagwijzer mooier in de nieuwe versie. Wat ik een beetje jammer vind is dat ze zich genoodzaakt voelden om “big crown” op de wijzerplaat te zetten. Zo veel mooier om dat gewoon weg te laten.

Ik overweeg voor de nieuwe te gaan (weet nog niet zeker welke kleur). De “zwarte” versie lijkt op mijn telefoon/computer scherm meer bruin. Die moet je wellicht in het echt zien om goed te beoordelen.

1 like

Zoek een oude…

6 likes

Deze is heel erg mooi, zo niet de mooiste… Inderdaad een goede mix van nieuw en oud.

1 like

Inderdaad erg mooi. Maar als ik het horloge bijna dagelijks ga gebruiken ziet het plexiglas er bij mij na 5 jaar niet meer zo uit. Weet ik helaas uit ervaring met horloges waar het glas zelfs een stuk minder / niet uitsteekt.

1 like

Me2. Saffier geniet meestal de voorkeur als ook kan kiezen. Maar kleur vd wijzerplaat ea kunnen ook een rol spelen. In dit geval vind ik t grijs best goed ogen.

2 likes

Tandpasta? Polywax of hoe dat spul heet doen wonderen!

2 likes

Ha, zojuist wat van mijn oude horloges uitgeprobeerd met tandpasta. Maar die zijn waarschijnlijk te ver heen :sweat_smile:

Ik ga de tip met Polywax of id nog wel een keer uitproberen.

Met betrekking tot de nieuwe Oris big crown pointer date. Ik zie toevallig deze week dat meer shops de nieuwe versies binnen krijgen.

Ik vind ze erg mooi. Ik hoop binnenkort de blauwe live te zien bij een AD… al is 1500,- best serieus voor weer een klokje erbij…

1 like