Welke Patek Philippe is dit?

Heeft iemand deze Patek Philippe al eens gezien, en weet er wat meer over te vertellen?
Photo
http://picasaweb.google.com/vanlier.rob/

Ik zag dit horloge bij een (inkoop/verkoop) handelaar, en ben geinteresseerd om het te kopen.
Dan is mijn volgende vraag natuurlijk, wat is hij waard? Ik heb hem niet in mijn handen gehad, maar had de indruk, dat de staat redelijk tot goed is.

Alvast bedankt,
Rob

Het is een zogenaamde ““marriage”” een vintage vestzakhorloge omgebouwd naar een polshorloge,
de kroon zit bij dit model op 12 uur, is eigenlijk niet geschikt voor ombouw.
het zijn meestal forse klokken 48-55mm, de prijs afhankelijk van diameter en het caliber tussen
de 1500 en 2000 euro.
voor een goede marriage worden savonnette of sidewinder calibers gebruikt ,met de opwindkroon op 3 uur, zie foto

bovenste vestzak horloge met de kroon op 12 uur

onderste savonnette heeft de kroon op 3 uur, die zijn wel geschikt om te verbouwen naar een polshorloge.

een veel toegepaste truc is om een normaal caliber een kwart slag te draaien en dan in te bouwen in een nieuwe kast, de wijzerplaat zit dan natuurlijk niet goed meer, die word dan ook opnieuw opgemaakt.
m.i. een slechte manier van verbouwen, dan is die Patek nog de minst slechte van de 2 mogelijke ““verbouwingen””

groet André