Welke portugieser

Ja, het is mierenneukerij 1e klas, deze hobby :joy:

Iedereen heeft gelukkig zijn eigen idee over wat leuk/mooi is. De tekst snap ik ook wel, maar sprong er veel minder uit voor mij dan het rode vlakje bijvoorbeeld.

Ik ben benieuwd! :slight_smile:

1 like

de eerste! de Rosé-gouden Seven Days, zeker weten. Hoef je nooit meer een andere! (tenzij je dat natuurlijk juist niet wilt, het-horloge-voor-het-leven)

groetjes van een tevreden drager:

3 likes

Waar zit je aan te denken? Ik heb een vrij strak omlijnt idee dat het een portugieser moet worden :slight_smile:

Deze foto geeft een inkijkje in mijn smaak (of ontbreken daarvan) / verzameling. Nou oké, mijn hele verzameling.

2 likes

Ja zo is ie wel mooi idd, ik zie ze ook wel voorbij komen met een blauwe wijzerplaat, dan is deze toch wel een stuk mooier. Ik zou zelf wel kiezen voor de versies met minder complicaties.

Nou, ik heb al de lompste klomp staal van Iwc, dus qua contrast komt het wel goed :slight_smile: die nieuwe portofino vind ik ook wel aardig, maar dat is onvoldoende om m ook te kopen.

image

1 like

Deze zouden mijn voorkeur hebben

1 like

Ik heb de chrono gehad (wit met blauwe hands) en deze. Tot de witte datum me begon te storen. Nu de witte 7 days.

Waarom geen portugieser met de nieuwe 40mm maat en automaat zonder datum?

By the way: Witgoud met geelgouden hands?? Nog nooit gezien. Bestaat dat?

3 likes

Supergaaf horloge, maar deze foto is wel heeeeeeel erg gefilterd! Die wijzers blijven donkerblauw.

1 like

Inderdaad. Ik heb nooit de geblauwde wijzers zo licht gezien hoor.

90% van de tijd gewoon zwart hoor

1 like

Als je in de vijver van een gouden Portugieser zit te vissen dan is een nieuw topic aan de hand van dat budget wel een leuke. Ik heb er geen idee van de prijs maar ik gok ergens 23 tot 24k? Dan is het wellicht leuk om breder te oriënteren. Maar dat zou ik doen, de Portugieser is zeker een klassieker en een prachtig horloge. Ik vind alleen het merk duurder dan wat ze waarmaken.

1 like

Nou, iets minder hoop ik, ze zijn nieuw 6-7k onder de winkelprijs te vinden. Ik ben een groot fan van IWC, kan er niks aan doen :).

De allereerste.

En anders idd een vd nieuwe 40 mm portugieser. Met blauwe of witte plaat.

1 like

Subdials op 12 en 6 zijn niet mijn ding. De laatste wat mij betreft.

1 like

Ik ken het, ik heb het merk ook lang gewaardeerd :wink:

En het is nog steeds het merk met de beste designs in alle collecties. Er zijn zeker goede deals te vinden. Succes!

3 likes

Helemaal mee eens

1 like

Hij is zonder ook idd cleaner. Maar die had ik al in staal, met zwarte plaat… :blush:
Deze annual calendar was echter de deal of a lifetime, kon ik niet weerstaan.

1 like