Welke portugieser

OBinnenkort gaat komt er nog weer een vakje beschikbaar in de horloge. Ik twijfel over de keuze om te gaan voor “het sluitstuk” van de collectie die ik voor ogen had, of toch één van de andere modellen.

De aanvankelijke wens:

De andere, aantrekkelijke keuzes:

De tovertruc die het tot het ultieme zomerhorloge maak:

Dit is uiteraard wel een stuk voordeliger :slight_smile:

Of iets in het midden tussen de eerste en de laatste:

zouden oranje en felblauwe bandjes een beetje staan bij zo’n gouden portugieser?

Wat vinden jullie?

7 likes

Vind die éérste wel een hele mooie combinatie.

1 like

Van de drank of vanwege zuurstoftekort?

2 likes

Ja dankje, felblauw rubber :slight_smile:

1 like

Deze drie zijn niet te beoordelen vanaf een plaatje. Gewoon nr.1 kan eruit springen in het echt en nr.3 en 4 zien er op de foto heel mooi uit maar hoe ziet die sunburst er uit in de zon?

Die met zwarte sunburst dial (en de blauwe) geven wel een moderne uitstraling welke in mijn ogen de zwarte wel eens tijdloos zou kunnen worden. Waar de wit met goud een zekere tijdloze uitstraling heeft. Moeilijke keuze. Succes met je besluit. Ben benieuwd naar anderen hun ideeën.

En bij goud kan een wit bandje of lichtgrijs. Tenzij het witgoud word dan kunnen oranje en blauw denk ik wel.

1 like

Zonder twijfel deze:

3 likes

Nou, dat lijkt wel erg veel op staal, of zeg ik nu iets heel geks? De witgouden exemplaren zijn nog duurder dan de gouden, vandaar dat ik het niet echt overwogen heb

1 like

Ik zou voor de eerste keuze gaan, wat een prachtig horloge! Overigens vind ik de Yacht Club ook erg mooi als je voor staal gaat.

4 likes

Voor dat geld zou ik gaan kijken naar een mooie JLC

2 likes

Ik vind de tweede de mooiste van die je laat zien.

2 likes

De gouden chrono met zwarte dial.

Klaar.

1 like

Ieder zijn eigen smaak, maar ik kan je een paar dingen vertellen die mij opvielen.

Ik heb zeg overigens deze:

Ik vind de 7 day ook heel mooi, maar wat me daar aan stoort (en dit is een pietluttig ding, ik weet het) is het rooie streepje op de reserve indicatie. Het springt er zo uit dat ik er constant naar bleef kijken.
Daarbuiten vind ik ook de puntjes van de chrono mooier dan de spoorbaan van de 7 day.

Maar beide zijn hele mooie horloges en er is geen foute keus, denk ik :+1:

2 likes

Ja deze is gaaf :ok_hand:t2:

1 like

Misschien later nog eens, deze vond ik ook erg gaaf

2 likes

1e of 3e, beide met de bruine band. Succes!

1 like

Grappig dat je dat het nadeel vindt, het rode vlakje. Ik heb zelf ook een ingenieur met 7 days powerreserve, en vind het rode accentje juist mooi :slight_smile: is ook mijn enige automatische horloge die nooit is stilgevallen.

Ik vindt van de 3714 serie dat de tekst links en rechts niet echt mooi in één horizontale lijn zitten. Overal net. Wat mee he :slight_smile:

Pfffff ik kan niet kiezen! Ze zijn allemaal mooi. Ik zou wel een Portugieser Chrono nemen met inhouse uurwerk, mochten deze modellen nog de ETA/Sellita uurwerken hebben. Ook even passen om te zien hoe de dikte bevalt. Helaas zijn de meeste IWCs erg dik.

En moet het persé IWC zijn?

1 like

Heeeeeeel dik!

1 like

Stuk voor stuk prachtige keuzes! Als je al een uit de Portuguese lijn hebt, zou je hem dan niet willen aanvullen met een (klassiekere) Portofino of iets uit de andere series?

De grijze wijzerplaat (Ardoise) is in het echt wel fantastisch. Ik heb zelf de witgouden uit de 3714 serie met de Ardoise plaat en het blijft een van mijn favorieten:

4 likes

Ik vind de chronografen niet zo mooi. De power reserve is prachtig. Zowel in staal als goud.

2 likes