Erg nieuw in de horlogeliefhebberij, dus ik kan het advies van de doorwinterde fanaten best gebruiken
Ik heb hier een Rado Diastar liggen, type 160.0282.3 staat op de achterkant. Een soort erfstuk.
Het horloge ligt hier nu al een paar jaar in de kast, zonder het te dragen, wegens niet mijn stijl. Dus: mag de deur uit.
Alleen, wat vraag je hiervoor?
Geen papieren of dergelijke erbij, geen extra schakels voor de polsband, geen idee van ouderdom. Vorige eigenaar was eerste eigenaar, daâs alles wat ik weet.
Ziet er nog heel behoorlijk uit, alleen de sluiting heeft wat krasjes (zie fotoâs hieronder).
Batterij is plat, maar horloge werkte nog toen ik 'm kreeg. Ik wil best een nieuwe batterij erin laten steken als ik 'm effectief ga verkopen.
Dus ik hoor graag van jullie hoeveel dit horloge nog ongeveer waard is.
Het âwegens niet mijn stijlâ zal de prijs flink drukken. Deze stijl is ook niet meer zo gangbaar als eind jaren 80 en begin 90. De platte en dunne Seiko lasalles vlogen toen om je oren net als deze Rado. Ik zou er geen prijs aan kunnen verbinden. Het is denk ik wat de gek er voor geeft. Maar het wordt denk ik nog moeilijker om een âgekâ te vinden.
Hoi Jan, zoek eens via google, dan kom je er wel
een paar tegenâŚ
Er staat er eentje te koop voor 750 euroâŚmaar
zoals Dreski al zeiâŚhet is wat de gek ervoor
geeft.
Ik denk dat je in je handen mag wrijven als je er
nog 350 euro voor krijgtâŚalles wat meer is, is
mooi meegenomen.
Is wel pijnlijk om zulke klassiekers met zoveel verlies te laten gaan. Vind ik tenminste, want mân Ceramica Multifunction was een kleine 3000 guldens destijds. En dan voor 350 euries wegdoen⌠vind ik geen âgelijkwaardigâ klokje voor terug.
ik heb zelf deze, inmiddels 17 jaar oud werkt prima en krasloos en toch wel ondergewaardeerd vindt ik.
Het is een van de weinige horloges die mijn vrouw mooi vindt.
(er zijn er natuurlijk nog wel een paar).
Destijds gekocht voor ongeveer 2600 guldentjes.
Die van jou is ook leuk trouwens.
Ik denk dat hij waarschijnlijk even duur was.
Je hebt gelijk , die van jou is een iets ouder type en wat meer bling en dat is ook mijn ding niet en zeker niet van mijn vrouw.
De verkoopprijs zal ergens tussen de 350 en 500 euro liggen afhankelijk van de staat.
Het zijn niet zulke gewilde klokjes blijkbaar.
Maar die van mij gaat nooit weg, die verveeld me nog steeds niet. Rado is een echte eyecatcher,als ik hem draag is er altijd wel iemand die zegt wat een mooi horloge ik draag.
Bij mijn andere horloges gebeurd dat zelden.