Als mede liefhebber van horloges heb ik inmiddels een kleine collectie opgebouwd en zal deze binnenkort introduceren, met macro foto’s Ik heb een voorkeur voor automatische zwitserse horloges en draag meestal een horloge dat enerzijds chique is, anderzijds toch een sportief tintje heeft. Uit mijn bescheiden collectie (nu nog 3 horloges) draag ik meestal mijn Hublot BB. Mijn andere horloges krijgen daardoor minder polstijd omdat de BB prima voldoet als redelijk chique, maar ook weer sportief, past prima voor mijn dagelijkse werkzaamheden. Mijn “tweede” horloge, een Panerai GMT, draag ik meestal in het weekend, maar is minder comfortabel, vooral door het gewicht en eigenlijk niet te dragen onder een pak (c.q. hemd) vanwege de ‘dikte’. Voor sommigen waarschijnlijk een herkenbaar verhaal.
Nu heb ik sinds 2010 een nieuwe Seiko Spring drive aangeschaft, eigenlijk grotendeels omdat ik onder de indruk ben van de techniek, anderszijds omdat ik verwachtte dit horloge te gaan dragen als een soort dresswatch. In praktijk betrap ik mezelf echter erop dit horloge nauwelijks te dragen en begint het alombekende virus te werken. Een mooie aanvullng op mijn BB/GMT heb ik inmiddels gespot en begint resistent te worden tegen het virus Ofschoon de techniek van de Seiko Spring drive wonderschoon is, overweeg ik toch om deze aan een liefhebber te verkopen om zo budget vrij te maken voor een horloge dat beter past in mijn mini-collectie.
Aangezien Seiko normaliter minder vertegenwoordigd is in de wat hogere prijsklasse en er nauwelijks aanbod is, heb ik de volgende hulp nodig in de vorm van jullie gewaardeerde reacties.
Kunnen jullie op basis van jullie ervaring/knowhow mij een indicatie geven wat een faire prijs is om te vragen voor de niet van nieuw te onderscheiden Springdrive?
Daarnaast lees ik wisselende ervaringen met Chrono24/MP/Ebay; welke site (of andere medium) is naar jullie mening te adviseren voor het verkopen van een Seiko SD?
Ik ben in de markt voor een Cartier Calibre, staal
op leer.
Dus als je je verlanglijst wilt invullen, pm me
maar
chique klok. hele andere uitstraling dade seiko.
bedankt voor je aanbod. maar is niet helemaal mijn smaak. zoals ik al schreef ben en al een tijdje naar aan t koekeloeren maar nog niet eentje gevonden waar ik weg van ben.
Hou de Spring Drive!
Seiko’s Spring Drive technologie wordt alom gewaardeerd en erkend als iets bijzonders. Een Cartier heeft buiten de naam en de voor sommigen aantrekkelijke bling-uitstraling niets extra’s.Koop er een goedkoper horloge of zoiets bij. En begin niet aan de Cartier.
Cartiers zijn geen horloges waar een grote vraag naar is als je 'm ooit wilt verkopen (verkopen is een logische gedachte toch, wanneer je dit schrijft: In praktijk betrap ik mezelf echter erop dit horloge nauwelijks te dragen en begint het alombekende virus te werken.). Voor de Spring Drive (ook oudere modellen) wel degelijk een markt (www.thewatchsite.com bijvoorbeeld).
Hallo AH, Mooie Springdrive! Maar Calibre de Cartier is ook heel erg mooi!!
Op TZ-UK staat een Calibre de Cartier te ruil of te koop… Je kunt het proberen!
Hou de Spring Drive!
Seiko’s Spring Drive technologie wordt alom
gewaardeerd en erkend als iets bijzonders. Een
Cartier heeft buiten de naam en de voor sommigen
aantrekkelijke bling-uitstraling niets
extra’s.Koop er een goedkoper horloge of zoiets
bij. En begin niet aan de Cartier.
Cartiers zijn geen horloges waar een grote vraag
naar is als je 'm ooit wilt verkopen (verkopen is
een logische gedachte toch, wanneer je dit
schrijft: In praktijk betrap ik mezelf echter erop
dit horloge nauwelijks te dragen en begint het
alombekende virus te werken.). Voor de Spring
Drive (ook oudere modellen) wel degelijk een markt
(www.thewatchsite.com bijvoorbeeld).
Als je er geen gevoel bij hebt, weg ermee, hoe mooi anderen de Spring drive ook vinden. Vergeet MP, daar snapt men niets van een Seiko die meer dan 100 Euro moet opbrengen.
Chrono24 is een prima medium. Maar reken op een forse afschrijving op je horloge want veel vraag naar een gebruikte is er niet volgens mij. Cartier? Is geen horloge, is een sieraad waar je van moet houden.