Welke quartz als daily beater

Ik zie toch wel heel duidelijke verschillen hoor :wink:

Ik zeg ook geïnspireerd :slight_smile:

Het grote verschil is:

AP = octagon
Edox = dodecagon

2 likes

Geen makkelijke banden swapper.

Hoezo, genoeg ocean’s waar bandenswappen makkelijk kan.

Het is wel een wat dure lijn van Casio.

Voor quartz zou ik zelf wel overwegen iets met solar of kinetic. Omdat ik niet hou om met lege batterij te kunnen komen zitten.
En als je dan toch bezig bent, waarom niet gelijk rc erbij.

Zoals de eerder getoonde citizen. Casio heeft met lineage een goedkopere lijn met solar en rc.

Zelf vind ik ana-digi erg prettig werken

3 likes

Sommige horloges blijven aantrekkelijk met littekens, sommige veel minder vind ik.
Een Seiko SKX, in oplopende prijs een Doxa of een Rolex Submariner blijven imho mooi met wat wabi sabi.

De hierboven genoemde Victorinox overleeft alles, en meer nog dan een SKX, maar ziet er vol krassen minder uit. De Hydroconquest ook.

Ik zou voor een SKX gaan. Ook een Vostokje blijft cool met lidtekens. Als je persé quartz wilt zou ik eens bij Scurfa kijken. Goed spul.
http://scurfawatches.com/

40mm, 20mm lugbreedte, standaard met saffier met AR coating, uitstekende lume (BGW9), 300m, lugholes doorgeboord dus makkelijk banden wisselen. Een eindje over de €200.

4 likes

Bedankt allemaal voor het meedenken… Het wordt er natuurlijk niet makkelijker op. Wel een paar kanshebbers gezien. Paar nachtjes over slapen en zien welke dan nog steeds aantrekkelijk is. :grinning:

Ik vind het leven tekort om dagelijks een “beater” te dragen! :slightly_smiling_face:

Tijdens mijn werk (auto en kantoor) draag ik dan ook mijn duurste horloge! Gewoon om ervan te kunnen genieten! :sunglasses:

Ik ben óók extreem precies en pietluttig maar vind het jammer van het geld (en alle moeite na het sparen) om zo’n horloge dan niét te dragen.

Wel heb ik alternatieve horloges voor vakanties en sport, klus en gevaarlijke activiteiten! :blush:

Eddie’s PRS40, die heeft niet iedereen en je kan nog wat centjes in je zak stoppen.

Wacht anders even tot zijn nieuwe creatie (ieder moment) op de markt komt, dan heb je een quartz chronometer voor een fijn bedrag.

1 like

Ik roep het nog maar een keer: de Marathon TSAR!

Onverwoestbaar, tritium, op staal en op Nato prachtig :sunglasses:
Daarnaast nog een leuke historie.

2 likes

Klopt, die kan eraf en ik kan het weten :wink:

4 likes

Mooie frisse klok! :+1:

1 like

Ik zou even kijken voor de Hamilton Jazzmaster, je hebt zo voor leuke prijsjes op chrono24.

ik kan je deze aanraden, houdt zeer strak de tijd, en is nog eens betaalbaar.

Certina ds action

1 like

https://watch2day.nl/deal/26357/seiko-quartz-sur209p1

koopje

Voor mij is dit de ideale beater. 250 euro nieuw in huis. Heerljke bracelet. Loopt 1 sec. perr maand… dus geen omkijken naar en je kan m écht beaten… Kijk maar

3 likes

Weekend nog even nadenken. De zwarte Edox Delfin vind ik erg mooi, maar zou een probleempje kunnen geven met andere banden…:thinking:

Ik hou van leder aan mijn horloge, wat betekent dat hier een band van 24mm met een notch van 20mm moet worden gezocht, waarbij die notch in de kast moet verdwijnen. Een band van 20 mm op de Edox staat ietwat ridicuul…

Voor een dergelijk bedrag zou ik ook voor solar en rc gaan :slight_smile:

Voordat ik begon met automaten te kopen heb ik nog overwogen om de Citizen AT4010-50E te kopen:

Leuk om te zien en titanium, dus zeer licht. Het grote nadeel is dat deze eigenlijk niet goed werkt in Europa, of je moest in ieder geval een truuk uithalen om het rc gedeelte goed werkend te krijgen.

Daarnaast vind ik een Casio Oceanus ook wel zeer interessant.

1 like

Er bestaan versies met een leren band wat betekent dat je waarschijnlijk de leren band ook los kan kopen. Al zal je er wel de hoofdprijs voor moeten betalen…

1 like