De Hamilton pilot day date (die van interstellar) is ook als quartz beschikbaar binnen je budget. Echt een heel mooi horloge vind ik, met een heel eigen ontwerp.
Wees er wel voor gewaarschuwd dat deze stevige jongen erg makkelijk krast…weet ik uit ervaring. Verder zowat onverwoestbaar idd…geen probleem om er per ongeluk met je Leopard tank overheen te karren
Mijn dagelijkse activiteit zorgt ervoor dat het er erg hectisch aan toe kan gaan. Een daily beater is een horloge waar ik me geen vijf dagen slecht bij voel als er een kras op komt. Minimale emotionele en financiële verbondenheid
Het horloge in mijn broekzak steken veronderstelt dat je weet dat er een “schadegevoelige activiteit” te doen is.
De meeste schade loop ik op terwijl ik in de “flow” van het moment zit en op voorhand niet dacht dat er gevaar op schade was.
Mijn daily beater is een Kinetic, heb je geen omkijken naar en loopt 10 jaar zonder extra aandacht.
Alleen zomertijd en wintertijd instellen.
Als de voorkeur toch uitgaat naar een automaat, neem dan een Vostok Amphibia, dat is bulletproof: 200 meter waterdicht laten vallen overleven ze meestal wel en je kan er letterlijk met een auto overheen rijden.
Bovendien is de prijs zo laag dat je het horloge zo kan vervangen als het toch misgaat wat ik overigens niet waarschijnlijk acht.