Welke retro inspired geniet jullie voorkeur?

Naast een klapper in de vorm van een nieuwe Rolex erbij in 2020 wil ik dit jaar nog even kijken voor iets meer voor alledag.

Als jullie tussen deze twee mochten kiezen welke?

ChronOris

Oris

BB58

Allebei donkere wijzerplaat. Manufacture uurwerk in de Tudor die list ruim 2 keer zoveel kost dan de Oris. Wint die het op alle fronten volgens jullie afwerking en al?

1 like

Tudor op alle even dagen van de week. Ook op de oneven dagen trouwens.

Want

Yep

6 likes
  • Oris
  • Tudor

0 stemmers

Zeg Ralph, niet elk topic hoeft een poll toch?

Laat op zijn minst de TS beslissen…

1 like

Jawel, leuk toch? :wink:

1 like

Neen.

2 likes

De Chronoris doet me nooit zoveel, al vind ik de oudere modellen met chrono functie weer wel wat hebben. Hierdoor dus de Tudor. Heb je ook al eens naar de Oris 65 gekeken? De Tudor is nogsteeds beter afgewerkt, maar of dat het prijsverschil van een factor 2,5 goedpraat is puur persoonlijk ik vind van niet.

Een in house kaliber met chronometer certificaat doet wonderen :wink:

1 like

Tudor !!!

Voor mij ook altijd de Tudor, als je er een sixty-five naast had gezet was ik misschien gaan twijfelen.

Op álle fronten, haha!!

Tudor wint het qua afwerking maar het is appels met peren vergelijken gezien het prijsverschil maar het zijn ook heel ander type horloges…

Persoonlijk spreekt de Oris mij net even iets meer aan.

Waarom moet die snowflake wijzer zo grof zijn trouwens? :thinking:

1 like

De Chronoris, en als het even kan de nieuwe movember editie. De Tudor is beter afgewerkt, maar dat mag ook wel voor 2k meer.

De Chronoris is 2k leuker.

1 like

Een makkelijk te servicen standaard uurwerk heeft ook zijn voordelen :wink:.
De Tudor vind ik ook een gaaf horloge, dus ik snap best dat mensen hem mooi vinden/prefereren boven iets anders.

1 like

Ik heb toevallig beide, maar dan de Chronoris met grijze plaat en die horloges kunnen niet meer verschillend zijn!

De BB is het echte werk tov de Oris die meer speels is. De Oris is heel mooi afgewerkt voor het geld en is stiekem leuker, terwijl de Tudor een alledaagse duiker is. Een heel ander niveau en dat mag ook voor meer dan het dubbele.

Dus het is wat je wil: een serieuze duiker met een inhouse chronometer uurwerk of een plezant 70’s retro horloge voor erbij…

Ik stem beide :smiley:

Al eens gepast? Echt een leuk ding met die brushing en de leuke kleuraccenten! Je moet ervoor zijn natuurlijk.

Plaatjes!



1 like

Tudoooooohoooooooeeeeeeereeeeeee

1 like
  1. Die Rolex kun je ook elke dag dragen.
  2. BB58 > Chronoris.

Tudor👌🏾

Wel in m’n handen gehad, maar de behoefte om te passen had ik niet. De kastvorm is gewoon niet mijn ding, maar ik houd sowieso niet zo van jaren 70 ontwerp. Leuk afgewerkt is hij zeker overigens.

1 like


Tudor all the way…

1 like