Welke rolex band vinden jullie het fijnst of het mooist

Hallo allemaal
Ben benieuwd welke jullie het fijnst vinden zitten
Ik persoonlijk de jubilee
Ook de mooiste van de 3

1 like
  • Oyster
  • President
  • Jubilee

0 stemmers

1 like

Perlon

4 likes

@janlovesperlon

Oh… die is er niet meer.

Ik kies voor Jubilee. Al vind ik president en oyster ook prachtig

Ik vind de president t mooiste maar de Oyster met glidelock draagt het prettigst.

3 likes

Mijn gebruikersnaam zegt genoeg…maar nooit langer dan 5 min omgehad. Tussen de Oyster en de Jubilee is het voor mij duidelijk de Jubilee…sierlijker, zit los lekkerder en minder krasgevoelig.

Ik heb ze alle drie en eerlijk vind ik ze allemaal mooi afhankelijk op welk horloge(model) ik het draag. Maar Oyster heeft misschien net een klein beetje een voorsprong op de anderen. Blijft persoonlijke smaak:-)

Misschien handig met wat extra amuse rond de verschillende banden:

Ik ga voor jubilee, met de hidden clasp!

2 likes

Er zijn 2 soorten Oysterbanden. Met solid links, en met holle. Groot verschil qua draagcomfort.
De holle draagt veeeeel comfortabeler, ondanks dat het wat goedkoper aan doet.

Normaal jubilee, tenzij het deze presidential is

Vindt juist de solid lekkerder dragen
Oyster minst
En de president is nogal zwaar
Die moet je eigelijk wat straker dragen zodat die niet te veel gaat schuiven
Want dat voel je
Had ook zitten kijken voor een witgouden datejust met jubilee
Maar zover ik weet zijn die er alleen in vintage
En wel zo erg duur

1 like

Ik stem voor meer leren banden bij Rolex. Als je geen fan bent van bracelets ben je namelijk snel uitgeshopt.

.

Meer leer - zoals hierboven op een Day Date - maar dan ook de Date Just. Moet toch prima kunnen.

Ik heb ooit een president om gehad. Vooral de flikkering van het licht is heel gaaf, het draagt wel heel solide. De jubilee is zeer comfortabel en zeker mijn favoriet. Oyster vind ik persoonlijk wat minder dan de jubilee.

dat hangt bij mij heel erg van het model horloge af waar deze op gedragen wordt.

Bij de meeste sporthorloges een Oyster, behalve bij de GMT (daar vind ik juist de jubilee net wat extra’s geven).

Bij de Datejusts meestal de jubilee, behalve bij de modellen met een gladde bezel. Dan juist weer een Oyster-band.

De president band hoort in mijn ogen op een Day-Date, nergens ander op.

Je bent trouwens een band vergeten: de Pearlmaster band.