Welke Rolex doos is dit?

Dag mensen,

Ik ben benieuwd naar de herkomst van dit type doos. Hij zou moeten horen bij een Rolex datejust 16234. Klopt dat of hoort deze bij een ander type? Kan iemand me dat vertellen?

De foto’s:

Gaat het hier om een 16234 of een 116234?

Dit type doos is niet voor een 16234 maar voor de nieuwe 6 digit generatie.

Give away zit hem al een beetje in het pasje wat je ziet en de solid links voor een super jubilee :wink:

3 likes

Het zou gaan om een 16234 uit 2001.

Nee dan moet je het oudere type doos hebben.

Deze:

Snel plaatje van het internet.

6 likes

Hier kan je zoeken naar de referentie onderop de doos:

Dozen zijn meestal niet specifiek voor een bepaald type. Wel vind je hier dat jouw doos inderdaad te nieuw is voor een 16234.

5 likes

Dank je! Ik zie het exacte getal niet terug (39137). Misschien dat ik iets over het hoofd zie, maar hoe moet ik deze getallen reeks interpreteren?

Die lijst is volledig inderdaad. 39137 is volgens het internet de kleine/small box voor oyster modellen tussen pakweg 2005 en 2013. Dus ik zou deze verkopen en op ebay een correcte scoren.

Dit is toch neem ik aan niet de pas van de 16234? Daar horen de oude papieren bij te zitten.

2 likes

Dank je! Nee hoor de pas is een soort van pre owned Rolex guarantee card. Zegt niks ben ik al achter. Ik zal je advies opvolgen en de doos te koop zetten!

Ik heb laatst een video gezien van CRM jewelers, waarbij zij zeggen dat het wel eens voorkomt dat een AD verschillende dozen pakt.

Als voorbeeld bij een goedkopere Rolex een grotere doos, en bij een dure Rolex een kleinere doos…

Ik vind het wel vreemd dat ze een nieuwere doos hebben gepakt bij een ouder horloge…

1 like