Welke Rolex?

Ik ben al even aan het denken om mijn collectie te verkopen, zodat ik mij een Rolex kan aanschaffen.
Ik ga enkel één Seamaster houden, dit is toch de enige die ik echt draag, dus waarom niet de rest verkopen en eindelijk eens een Rolex aanschaffen.
De mooiste vind ik de Milgauss Green en de nieuwe Datejust II, maar deze zijn me nog iets te duur.
Dus kom ik op deze twee uit die me wel bevallen:

  1. EXPLORER II 16570 Polar
Explore reneebrodala

De Polar- versie vind ik veel mooier dan de zwarte.
De grootte van dit horloge vind ik perfect (40mm).
Ik zou een horloge van rond 1999-2003 willen kopen.

  1. EXPLORER I 114270

Deze vind ik af, sports maar met klasse.
Ik heb enkel schrik dat de 36 mm wat klein gaat zijn. Ik heb wel geen grote polsen, maar ben gewoon van 39 tot 41 te dragen.
Ik zou hier opteren voor een horloge van tussen 2000 en 2005.

Dus nu mijn vraagjes aan jullie?

  • Weet er iemand wanneer deze modellen begonnen zijn in het befaamde 904L staal?
    En is dit zo speciaal?

  • Hoe draagt de 36mm Explorer? Deze heeft mijn voorkeur, maar zit een beetje met de size. Kan hem natuurlijk altijd eerst proberen.

  • Welke vinden jullie het mooiste?

  • Tips van Rolex- bezitters?

Thx

Hmm, het is dat je het vraagt…

Ik vind die Explorer II 16570 Polar altijd
zo’n ’ blotebillengezicht ’ hebben…

Dan zou ik voor een nette Explorer I gaan.:slight_smile:

Sorry,
deze versie van de explorer I is pas vanaf 2005 op de markt.
Dus niet een horloge van 2000-2005.

Explorer 1 is er toch ook in 39mm variant? Of valt die buiten budget?

Ik draag zelf vaak mn eplorer(heb hem nu ook om toevallig)
Ik heb polsen van ruim 18 cm en draagt voor mn gevoel hetzelfde als mn sub.
De wijzerplaat heeft ook de grootte van de sub de bezel van de sub is iets breder vandaar.
het is echt een fikne klok om te dragen

Valt buiten budget, en ik vind op het eerste gezicht de proporties op de 36 mm mooier.

904L is volgens mij eind jaren 80 geïntroduceerd, het is voornamelijk een marketing truc, het is beter bestand tegen corrosie, maar voor horloges is dat niet zo spannend, tenzij je je Rolex weken achtereen in het zeewater laat liggen, verder is 316L staal krasvaster en sterker

het verhaal dat 904L moeilijker te bewerken is dan 316L is ook een fabeltje

als materiaal de doorslaggevende factor is, zou ik voor een Sinn gaan

Ik zou voor de 36mm Explorer gaan als ik jou was. Zoals ook door anderen aangegeven zal hij door de smalle bezel en de flinke lugs wel wat groter dragen dan de 36mm doet vermoeden.

Zeker als je hem bij een pak/overhemd wilt dragen is dat perfect denk ik.

Maar ja, de enige echte oplossing is natuurlijk bij forumleden en/of de juwelier even om de pols. :slight_smile:

Persoonlijk vind ik de Explorer I het mooiste.

Tevens omdat u ook aangeeft een deel van de collectie te verkopen. Een allrounder die zowel dressy alsook sportief gedragen kan worden, zoals de Explorer I, is dan altijd welkom.

Overigens zou ik persoonlijk als ik een GMT functie wilde in een Rolex de explorer niet kiezen maar een mooie Pepsi GMT.

Succes met de keuze!

Ik heb de 36mm explorer I altijd met plezier gedragen, met mijn 20 cm polsen.
Een zeer stijlvol horloge. Ik vind het horloge niet klein ogen. De 39mm explorer vind ik ook minder mooi vanwege de relatief kortere minutenwijzer.

Het is ook een kwestie van persoonlijke smaak, want ik vind een vintage Omega van 34 mm ook heel mooi dragen.

Ik zou even doorsparen voor een van de grails. Nu lijkt het een soort tussenoplossing: niet helemaal het model wat je wilde, maar het goede merk staat er in ieder geval op. Zou ik beter even wachten en wel het droomhorloge kopen.

Beetje “Ik wil een Speedmaster” en vervolgens de Reduced kopen, zeg maar :wink:

Het 904 staal is als eerste op de Submariners gebruikt.
Maar volgens mij pas vanaf 2003 op de Explorer II serie.

Die Explorer lijkt op mijn Yachtmaster2.
Dat wijzertje met rode driehoek zit daar ook op.
Heel vervelend… je moet wel 3 keer kijken hoe laat het is:)

Hendrik

Ik denk persoonlijk dat je nu betere keuzes maakt qua stijl en waardevastheid van deze 2, De Explorer 36mm en de Explorer II Polar bedoel ik daarmee.

Beide worden niet meer gemaakt en zijn “nu nog” beter betaalbaar dan de Milgauss en de Date-Just II.

De DD vind ik alleen mooi in 36mm net als de Explorer 1.
De Explorer II is sportief en netjes genoeg voor nagenoeg alle gelegenheden.

In jouw geval zou ik een afweging maken welke van deze 2 het best bij je zou passen in het dagelijks leven.

De Explorer 1 is een sleeper sportswatch die perfect bij business meetings om de pols kan.

De Explorer II ook maar is dan een stuk sportiever kan wat mij betreft ook onder een pak en heeft ook een perfecte casualstyle. (eigenlijk beste van 2 werelden)

Succes met je keuze.

Groeten,

Noel.

De 16570 witte plaat

Deze word alleen maar mooier met de jaren als de markers gaan (vergelen)
Topklok

Heb zelf de Milgauss GV en de Sub nodate maar een mooie explorer II
Staat op de wishlist.

Succes met je keuze

De ExII polar is geen horloge voor iedere dag.

De mil green, too much.

De ExI zeker de kleine versie.

De Seadweller ( niet de nieuwe ) kan imho iedere dag aan de pols!:wink:
Perlon band of een nato strap passen er ter afwisseling ook heel goed bij.

Grt.

Als ik m voornamelijk onder manchetten zou dragen en alleen op staal, dan vind ik de exp1 mooier

Maar als ik ook banden wil swappen, vind ik de exp1 erg klein. Zou dan voor de exp2 gaan.

Ferdinand Schreef:

Beetje “Ik wil een Speedmaster” en vervolgens de
Reduced kopen, zeg maar :wink:

Hahaha :~

Ga voor het model wat nu je favoriet is, een tussenmodel blijft maar een tussenmodel. En zeker gaan passen. De DJ II is een forse klok, staat niet iedereen.

Heel mooi Datajust Arien !