Welke Rolex ?

Deze underdog.

(of de nieuwe)

Ze zijn prijzig ja. Er staan er een paar te koop op het rolex forum (crownguard en Filipucci)

114060 for sure, de pcl op de BLNR is leuk maar imo te aanwezig.
En de Explorer? Hmm… ik vind hem niet zo mooi en zou dan voor een knap oud model met een 3186 cal gaan.

2 likes

Voor iedere dag zou ik voor de 114060 gaan.
Voor in het weekend zonder twijfel de 116710 BLNR!

Een foute keuze kan je hier niet maken.

Succes! :wink:

2 likes

Zou juist voor de Expl2 Polar gaan, lekker onderscheidend.

6 likes

Ik zou voor een prachtige Sub gaan, altijd lekker! :wink:

3 likes

De 114060 is veruit de meest veelzijdige…
Als enige horloge zou dit imo de meest voor de handliggende keuze zijn.

Anders hangt het vooral af van wat de rest van de collectie inhoudt…

1 like

Ik vind Rolex nog steeds niks. Teveel hetzelfde en niet mijn smaak, het lijkt allemaal op ekaar, Alleen de oude modellen zijn mooi, logisch als je horloges van rond de 80 a 100 jaar verzamelt.

1 like

Persoonlijk zou ik voor de Submariner gaan. Dat is toch wel een iconisch duikhorloge, welke overal ter wereld geliefd is.
Maar waarom niet een tweedehands Rolex Submariner 14060? Dat is toch veel mooier dan de huidige opgepompte?

Tudor is misschien ook leuk om naar te kijken. Qua prijs aantrekkelijker en minder opvallend, maar doet qua kwaliteit niet onder aan Rolex.

6 likes

Ik zou voor de GMT gaan

1 like

Als ik nieuw zou kopen zou ik voor de 2016 Explorer gaan. De Explorer vind ik nog altijd het meest veelzijdige Rolexmodel.

9 likes

Zeer geslaagd, ik twijfel ook wel eens om naar een Explorer I te gaan kijken.

Ik zou voor de GMT gaan! De Sub is ook mooi maar die heeft iedereen al, voor dat geld is een beetje onderscheiden van de massa ook wel leuk toch. En die GMT is minstens net zo waardevast.

1 like

114060 daar krijg je nooit spijt van.

1 like

Dit blijft een fraai exemplaar. Lugs zijn ook mooier/slanker. Enige nadeel tov de 114060 is de band+sluiting. Die is lichtjaren beter bij de 114060
(En de maxi dail, ook fraaier imho)

BLNR valt af…die ga je niet nieuw kopen voor E7.5k.
Ik kies dan voor de Sub.

1 like

216570 is 42mm de andere 2 zijn 40 mm. dat kan afhankelijk van jou polsbreedte ook een keuze helpen bepalen.

1 like

Ik zou voor een 14060 gaan. Idd een slankere versie en ik persoonlijk hou wel van die oude band. Heb zelf een gmt ln gehad en recent nog een 114060 om gehad maar neig altijd naar de oudere banden.

Ik heb het zelf ook met auto’s. Een mooie bmw e46/e39 vind ik vele malen mooier dan de nieuwere modellen qua lijnenspel en motoren…

1 like

Uhm…

GMT BLNR!!
Maar ik ben bevooroordeeld :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ik heb de sub ook overwogen maar BLNR wint het gewoon. En de PLC valt best mee om je pols. De sub heeft meer toolwatch uitstraling terwijl de GMT meer “sjieker” draagt.

Maar zoals @Spoon1 al zegt. Onder 7,5K, weinig kans. 2e hands misschien.

1 like