Welke Rolex ?

Lange tijd vond ik Rolex maar niets - ik bekeek het als een merk voor snobs en mensen die willen showen dat ze er warmpjes inzitten :flushed:

Doch … over de jaren heen ben ik er meer en meer voor gaan voelen … heb ik mijn vooroordelen aan de kant geschoven … en nu kom ik zelf op een punt dat ik overweeg om een Rolex toe te voegen aan mijn collectie.

Gezien mijn budgetten echter niet onuitputtelijk zijn (is natuurlijk relatief als je spreekt van een aankoop van een Rolex - I know - maar ik bedoel dat ik er echt wel voor moet sparen en/of andere dingen voor moet laten), ga ik mij echt wel beperken tot 1 model. Stelt zich de vraag natuurlijk welk model, want er zijn er wel een aantal die mij aanspreken ? Belangrijk hierbij is natuurlijk het beschikbare budget - laten we zeggen dat dit max. 7500 euro is. Ik wil tevens echt wel voor een nieuwe gaan - bij voorkeur via het grijze circuit.

Volgende modellen kunnen mij momenteel sterk bekoren :

1. Submariner (114060)

2. Explorer II (216570)

3. GMT-Master II (116710BLNR)

Graag jullie input :thumbsup:

2 likes

114060

Kun je je geen buil aan vallen en is het meest veelzijdig als je voor 1 rolex gaat

2 likes

Mee eens, 114060 uit de rijtje!

Anders een gebruikte? Persoonlijk vind ik de iets oudere sportrolexen fraaier

3 likes

Je bent gewoon een snob geworden en je wil de 114060 omdat je dan toch met je (altijdgoed)Rolex kan patsen en wanneer doekoe op is kun je hem als snelste v/d 3 bovenstaande snobklokken weer kwijt.

9 likes
  1. De explorer 2 (compleet ding met gmt en datum)
  2. De submariner (past overal bij)
  3. De gmt master (ik zou de fel blauwe bezel op den duur toch zat worden vrees ik)

Tenminste als je dit eenmalig doet, en niet flippert.

1 like

Ik zou voor de explorer of de GMT gaan.
Je ziet al zo veel mensen met de 114060 lopen, is niks unieks meer aan en heeft naar mijn mening toch nog een groot snob gehalte. De GMT of explorer straalt naar mijn mening iets anders uit dan een sub die zo ontzettend veel mensen dragen.

1 like

Wat is ‘patsen’ :wink:

16 likes

Nou, de Amsterdamse straten zijn er vol mee.:wink:

2 likes

Moet het persé een nieuwe zijn. Het aantal mogelijkheden neemt nogal toe als het een gebruikte mag zijn, zoals een 16600 seadweller.

1 like

Ik zou de Submariner nemen nr 1 dus. Succes!

1 like

Ik ga ook voor (voorlopig) één Rolex. Omdat die Rolex ook voorlopig, naast een beater, het enige horloge in mijn collectie zal zijn moet hij voor mij altijd en overal te dragen zijn. Ik heb dan ook voor de 114060 gekozen. In vind een BLNR mega gaaf, maar is nèt wat minder “altijd” te dragen. De Explorer 2 vind ik vooral in Polar erg gaaf, wellicht dat dat ooit een mooie aanvulling wordt op mijn 114060 :wink:

2 likes

Haha naar mijn mening de beste docu/serie die sbs6 heeft voortgebracht :joy:

2 likes

Ik zou persoonlijk ook voor de Submariner gaan. Succes met je keuze.

1 like

Je begrijpt mijn punt wel neem ik aan?
Als je het over een luxe horloge hebt, heeft iedereen het over een Rolex sub.
En ja, de PC zit er vol mee…

1 like

Zie jij die veel voorbij komen dan? Ik niet. Die worden stevig vastgehouden door de eigenaren heb ik het idee.
Paar jaar geleden waren ze niet zo populair en stonden ze soms ook relatief lang te koop op o.a. Het oude HF. Sommige gingen ook voor een kleine 4k weg. Maae tegenwoordig …

Zelfde als de 114060 trouwens.

Als het flipper/inruilaspect niet meespelen zou mijn keuze zijn:

  1. GMT master II
  2. Explorer
  3. Sub

Ik vind de GMT gewoon de gaafste van de drie. En ik denk dat die in de meeste gevallen prima te dragen is. Ik bedoel, een klein blauw stukje bezel… Negen van de tien zien überhaupt niet dat je een horloge draagt. :smile:

1 like

Als ik ooit aan een Rolex toe zou zijn (en dat zal best wel eens kunnen gaan gebeuren) wordt het de 114060 for sure (kom nooit op de PC :slight_smile: )

1 like

De sub als je het mij vraagt! :thumbsup:

1 like

Als ik nog een andere suggestie mag doen:

4 likes