Welke Royal Oak draag jij vandaag?

Vandaag weer lekker mijn 4100SA omgedaan!

Welke Royal-Oak draag jij vandaag post een foto?

10 likes

Ik heb er een stuk of 12 in de kast liggen, maar stomtoevallig draag ik er vandaag geen.

40 likes

Heeft er nu serieus iemand de schroefjes van bovenaf proberen los te schroeven?

12 likes

Je moet alles geprobeerd hebben in het leven hè :see_no_evil:

2 likes

Ik houd het voorlopig maar bij Molequin denk ik. :smirk:

2 likes

Dat past toch helemaal niet Peter! :thinking::joy:

1 like

Is een doordenkertje. :shushing_face:

2 likes

Vandaag geen één, morgen ook geen denk ik🤔

1 like

Eerste van de maand. Mag niet van mijn geloof.

1 like

Ik zie die hele post als een grap eigenlijk. :upside_down_face:

1 like

Mag dit? Hoop niet na 11 dagen al van dit forum gekieperd te worden. Doen we deze maar onder het mom van ‘1 April kikker in je bil’

Buler Astromaster, een horloge uit de vroege jaren 70 met een wel erg ““bekende”” uitstraling.
Buler is overigens wel een relatief gerespecteerd Zwitsers merk. Niets speciaals, maar ook geen Aliexpress-special. Daarop hoop ik ook dat deze door de vingers gezien mag worden n.a.v. de forumregels omtrent replica’s.

Buler heeft ook in Procar geracet als hoofdsponsor van deze toch wel prachtige BMW M1

12 likes

Er staat geen AP op de wijzerplaat, dan is het een “hommage” (mag ook met 1m. Of een M1 if you like :wink: ). :ok_hand:

1M… M1… Ik heb het nooit geweten.

Homage… Kopie… Er is altijd een dunne lijn die de twee onderscheid op horlogefora

Waar jij een foto van uploadde is een M1, de latere (briljante) coupe met de zescilinder voorin is de 1m, of inmiddels de m2 coupe.

Beide briljant, mits handbak.

Geen 1

Deze beauty helaas laten gaan, heb er nog vaak genoeg spijt van. Ref. 14790, in 2017 gekocht voor €6.750. Overigens heb ik in 2020 een ref. 15450 laten schieten bij de AD, ook spijt van. De Royal Oak (en voor mij dan specifiek de mid-size modellen) is zo’n ontzettend gaaf horloge.

Wacht, een AP Royal Oak ging 5 jaar geleden voor onder 7K weg? Is dit nog deel van een vertraagde 1 april grap of is 'ie letterlijk gemiddeld genomen 7K gestegen per jaar sinds 2017?

1 like

Dit is een 37mm en ja inderdaad onder de 7k. Weet niet wat een two-tone nu kost, maar het is echt crazy.

Die 15450 is net zo’n gek verhaal. Ik heb zo’n 3 maanden op de wachtlijst gestaan. Op het moment dat ik hem wilde ophalen had AP de list prijs net verhoogd Van ongeveer 17k naar 21k. Voor mij op dat moment reden om hem te laten schieten. Dit horloge gaat nu makkelijk over de 40k.

Laatste verhaal dan. In 2016 ben ik gaan kijken voor een full set nautilus 3800 voor 15k. Datzelfde horloge zou nu makkelijk 80k opbrengen.

Als je het allemaal van tevoren weet….

Bizar. Vooral de modellen van AP en Patek zijn over de kop gegaan, Rolex is ook fiks gestegen natuurlijk.
Jou treft geen blaam. Niemand weet zo iets zeker. Over 5 jaar slaan we ons allemaal voor onze kop dat we nu bepaalde modellen niet hebben ingeslagen… Wellicht is Hublot de nieuwe goudmijn…?