Welke Royal Oak, Overseas, Ingenieur achtige horloges zijn er?

De Eterna Royal Kontiki

21 likes

Schitterend.

Geen fijnafstelling op de gesp?

1 like

Goeie!

1 like

IWC Yacht club II


8 likes

Net even iets anders maar wel robuust, geïntegreerde band, deze Seamaster uit de 70’s

2 likes

Mag de Bell & Ross BR05 meedoen?

6 likes

Seamaster 116.0216. Foto van januari 2019.

4 likes

Ik denk het wel. Als ik zo zie wat er wel en niet in past, dan moeten de horloges tenminste een aantal van deze vier kenmerken hebben:

  • de bezel is een prominent deel van het ontwerp
  • de bezel ‘ligt’ op een vlak dat de rest van de kast van het horloge begrenst
  • de kast gaat met een echte hoek (van ongeveer 135 graden? Of scherper?) over in de lugs
  • het horloge heeft een geïntegreerde band, hetzij geïntegreerd met de hele kast/lugs, hetzij door volmaakt passende endlinks

De royal oak zelf en een aantal anderen scoren 4/4. Mijn grand seiko die ik als laatste voorbeeld gaf scoort 3/4 (geen geïntegreerde band of endlinks). De brunmontagne zou ik ook 3/4 geven vanwege de endlinks die niet echt volledig geïntegreerd zijn. De omega geneve krijgt ook 3/4 vanwege het ontbreken van een bezel. De aquaracer scoort maar 1/4, eigenlijk alleen de bezel als prominent onderdeel, maar op de rest niet.

Vind ik lastig, is dit 2/4? Geen hoekige overgang en geen prominente bezel.

Zover heb ik niet gekeken, ik wilde hem gewoon hier posten. :smirk:

En wat scoort deze dan? 4/4? En toch is het ontwerp aardig anders. Misschien is de bezel niet prominent genoeg, en de band is niet echt geintegreerd. Het is meer een last met verborgen lugs. Dus 2/4?

1 like

Dat is prima hoor. Ik probeer gewoon te kijken of ik de ontwerpen een score op een ladder kan geven. Dus ik ben benieuwd naar hoe je deze zou indelen op de ladder? De oysterquartz zou 4/4 scoren.

1 like

Ik heb hem even opgezocht, best een dik horloge lijkt het. Een massieve zijkant.

1 like

Seiko royal oak :laughing:

2 likes

Omega Geneve uit 1973. Score 3/4 (geen bezel).

5 likes

Zou het mogelijk zijn om bijvoorbeeld aan een Seiko snk063 scherpere facetten te slijpen??

2 likes

E.c.A. andersen, Schaffen watch s65 , Seals,

![Seal Model A stainles steel usd 800|500x500](upload://sHysbIehXic7q0JCHl3iUYZXaD4649|293x500](upload:/

3 likes

Geen idee. Zou zomaar kunnen, zijn er meer die dat niet hebben. Bijvoorbeeld mijn IWC ingenieur, was dan ook een gok en was blij dat hij als gegoten zat.

Plaatje omdat hij in dit topic past.

Heb hem nooit in het echt gezien maar het is inderdaad best een flink ding. Even een snelle zoektocht verteld mij dst hij 13mm dik is. Met een diameter van 42mm is dat prima te doen lijkt mij.

5 likes

De Betina Destroyer

1 like

Als ik die voorwaarden zo bekijk moet het hiermee ook wel lukken, alleen is de bezel vanwege de algehele kleurstelling wat minder prominent aanwezig als de “naturel” gekleurde varianten.

1 like