Mijn bedoeling is in dit topic horloges te verzamelen welk design lijkt op dat van de Royal Oak, de Vacheron Constantin Overseas, de IWC Ingenieur. Het is niet de bedoeling om Genta ontwerpen te verzamelen. Maar juist de horloges met een vlak voorvlak, vlakke zijkanten, geïntegreerde band, een bepaalde hoek van kast naar lugs naar band, etc.
Voor mijn gevoel past de Nautilus dus niet in dit rijtje. Maar ik ben benieuwd waar jullie nog mee komen.
Zo zag ik bv deze Citizen:
Maar ook deze Wempe Iron Walker van @GMTplus1 :
Te Koop: Wempe Iron Walker
Prachtig horloge met Genta trekjes. Te mooi voor mij en krijgt geen polstijd. Zie mijn Nieuwe Aanwinst topic voor details
Merk en model: Wempe Iron Walker
Diameter: 40mm 9,7mm dik
Leeftijd: medio juni 2020
Papieren, doos en eventuele accessoires: full set met alle toeters en bellen, nog bijna 3 jaar garantie
Verzendkosten of afgehaald: ophalen in Zeewolde of gratis verzekerd verzenden
Conditie (krassen, werking etc): nieuwstaat, geen gebruikssporen zichtbaar
So…
Deze Bell & Ross vind ik een twijfelgeval:
Deze Zenith Defy van @tompj twijfel ik dan weer niet over:
En deze IWC Ingenieur is er eentje:
Aangezien ik momenteel 2 IWC’s in mijn doos heb zitten en ik graag eens een Rolex zou toevoegen mag de ingenieur de doos verlaten, graag inruilen op een moderne Rolex, Stel gerust voor en cash-up is geen probleem.
Te ruil :
Merk en model: IWC Ingenieur (IW3239)
Diameter: 40mm
Leeftijd: 2014
Papieren, doos en eventuele accessoires: full-set
Verzendkosten of afgehaald: te bespreken (voorkeur ophalen/afhalen)
Conditie (krassen, werking etc): Gedragen, maar goede staat.
Soort uurwerk en kali…
De AP Royal Oak natuurlijk:
Deze Vacheron Constantin Overseas:
Laatst deze Vacheron Overseas gepast. Erg gaaf hoor. Wil m wel alleen dan de zwarte plaat denk ik. Inmiddels een reeel alternatief voor een RO of Nautilus.
[image] [image] [image] [image] [image]
De gouden Oysterquartz van @HanDavinci kan ik even niet vinden, maar deze stalen past hier ook goed in:
Beste mensen.
Snijden in een collectie is altijd lastig, maar een nieuw huis brengt een hoop kosten met zich mee.
Dus …
De oysterquartz kwam er als laatste bij en was voor altijd al een horloge wat ik gehad moest hebben. De kast vorm en de band waren een must try voor mij. Toen ik enkele maanden geleden deze 17000 blue dial met doos en papieren kreeg aangeboden en het huis nog op afstand was sloeg ik toe. Doordat de oysterquartz geen emotioneel piece is zal deze als eerste plaat moeten…
En dan nog twee outsiders.
De Casio Oceanus t200s:
[Welcome]
[Casio OCW T200 - steering shot 2]
Wederom een review over een Japanner . Vreemd. Mijn oog viel namelijk al een tijdje op een tweetal horloges, de Longines VHP en de Mido Ocean Star Captain. Toch is het uiteindelijk de Casio Oceanus T200 geworden… En man, wat ben ik blij met mijn keuze. Ik heb het al vaker gezegd, er zijn van die belangrijke mijlpalen in je leven. Je eerste brommer, je eerste liefde, zo ook je tweede Casio .
Zijn voorganger, nog steeds te koo…
En mijn eigen Grand Seiko SBGV247 (ok, geen geintegreerde band, maar het zou gekund hebben!)
15 likes
Ik wel, hij lag hier gewoon op de eetkamertafel.
Ik ga dit topic in de gaten houden, die kastvormen zijn ook wel aan mij besteed.
Uit de (paar maanden) oude doos:
31 likes
Past dit budget Horloge er ook tussen, integrated bracelet…
17 likes
Gatsc
25 juli 2020 om 17:53
4
Deze past daar ook wel bij:
10 likes
Er staat er ook nog eentje in t blauwe deel
7 likes
JeWe
25 juli 2020 om 17:55
7
Deze heeft er ook wel wat van weg:
Verder komt een ML aikon ook behoorlijk in de buurt.
6 likes
Deze erg fraaie Chopard lijn.
5 likes
Damn mag wel eens gepoetst worden ziet ik
3 likes
Dan mag deze seiko ook niet ontbreken:
7 likes
Ik weet het niet met deze tag aquaracer. De kast mist de hoekige overgang naar de lugs, mist het platte vlak, mist de geintegreerde band. Deze hoort volgens mij niet in dit rijtje thuis. Tenzij je een nette foto kunt vinden waar dit allemaal wel uit blijkt…
1 like
Heel andere look, wel de afgeschuinde kast, Tudor North Flag:
.
17 likes
Ruud
25 juli 2020 om 18:24
19
Is daar inmiddels een kleiner model van?
Ik was er al bang voor mi scuzi
1 like