Welke rubberen band voor een Seiko 5

Ik heb mijn Seiko 5 voorzien van een originele Seiko leren band maar vind hem zo eigenlijk niet echt fraai.

Ik overweeg een rubberen band te proberen voor een wat meer sportieve uitstraling. Heeft iemand wellicht suggesties voor een specifieke band? Niet te gek duur want ik weet nog niet zeker of dit horloge in de collectie blijft.

Kijk anders hier eens … fijne betrouwbare webshop vinnik

( hebben ook 19 mm banden ) edit … 19mm kennelijk uitverkocht :worried:

grt. Gerard

Deze Seiko is 22mm :wink:

Zoek op eBay naar Bonetto Cinturini. Prijs/kwaliteit is super, heerlijke soepele bandjes van echt rubber met een typische vanillegeur.

Deze besteld. Siliconen bandje…

En bandje zit erop :slight_smile: Vind het goed passen bij deze klok.

3 likes

Zie dat je al 'n bandje hebt. Dus misschien een beetje mosterd na de maaltijd. Maar aan de andere kant, beetje variëren met bandjes blijft altijd leuk.:slight_smile:
Vind die SNZH-serie nog steeds een erg leuk model. Heeft een nogal retro uitstraling, dus op nato vind ik 'm erg fraai (zou dan weer niet die FFF-mod doen, want vind de originele wijzerplaat gewoon mooier).

Of een wat meer klassieke rubber band, zoals deze.

Mesh kan ie ook goed hebben, trouwens.

Ik heb een nato op een Russisch klokje en ik vind de manier waarop dat bandje teruggevouwen zit zelf niet zo prettig. Ik vind de bandjes op zich wel mooi om te zien.

1 like

je weet dat er 3 manieren zijn om zo’n Nato te monteren ?
maakt soms een behoorlijk verschil in looks / comfort.

( ik zal morgen ff de 2 wat minder bekende op de foto zetten en nog een handigheidje )

Of een out of the box combi

Graag, want de meest bekende manier (als je youtube gebruikt) gebruik ik nu en vind dat zelf niet zo… :slight_smile:

meestal krijg je bij de standaard methode zo’n prop
hoog direct naast je horloge, wanneer je je horloge op wat meer afstand van de gesp schuift
( naar het losse uiteinde van die onderdoor flap )
dan scheelt het ook al een beetje … die prop zakt dan wat naar onder.

bij de andere 2 methodes verhuist die hele zooi naar onderaan de pols. overigens het merk Nato maakt ook uit
want het maakt best verschil of er een lange flap onderdoor gaat en hoever die beugeltjes uit elkaar zitten.