Welke seiko 5 is dit?

Hallo,

Ik heb een tijdje terug deze Seiko 5 gekocht op marktplaats puur omdat ik hem mooi vond en de prijs leuk was.
Ik weet dat de band geen originele Seiko is, maar ik ben wel benieuwd hoe oud het uurwerk is en wat de benaming is.

Op de achterkant staan de nummers; 3N4179 en 6309-8920.

Het is een mumbai special helaas. Dus wat voor Seiko 5 is het? Een niet bestaand model. Nummers op de deksel passen niet bij de kast en de wijzerplaat is een verzinsel.

5 likes

Dacht ik al. Ik kon er als niks over vinden, maar gelukkig was de prijs er ook naar.

Het binnenwerk blijkt wel origineel van Seiko te zijn. De 24uur ring zit op het glas en niet op de wijzerplaat. Weet u ook de benaming van de wijzerplaat of klopt deze sowieso niet?

Het is een samenraapsel van onderdelen. Vaak wel een Seiko uurwerk (al vaak niet echt “gezonde” uurwerken). Ook vaak wel een Seiko kast en deksel. Maar de rest is allemaal nep. De wijzerplaat is een verzinsel en Seiko heeft nooit wat gemaakt dat er op lijkt.

1 like

Dankuwel voor de vele informatie. Ik weet genoeg haha, ga hem natuurlijk wel verder zolang hij nog netjes is en blijft.

Zolang je m maar niet perongeluk als origineel verkoopt op marktplaats later ;).

Nee komt zeker goed. Ik had hem gekocht omdat ik hem er erg leuk uit vond zien.
Heb hem nu ook al 3 jaar en destijds voor ongeveer 30 euro gekocht op marktplaats. Is altijd een gok natuurlijk als amateur. Maar hij zit goed en ik vind hem leuk staan dus voor 30 euro is het nog steeds geen ramp. En voor dat geld kan ik niks leukers kopen en zeker niet verkopen haha.

2 likes