Welke Seiko Alpinist

Hi allen,

Als resultaat van het constant bekijken van mooie horloges op het net kriebelt het weer eens en wil ik binnenkort weer een nieuwe.

De laatste tijd kijk ik vooral naar duikers en avontuurlijke horloges die kunnen doorgaan als alleskunners. Met name de Black Bay 36, Explorer 2 16570 Polar en verschillende Seamasters lijken mij uitermate geschikt als alledaags horloge. Dat gezegd hebbende loopt mijn smaak in horloges ver vooruit op mijn portemonnee.

Ik heb al vaker de Alpinist serie van Seiko bekeken welke ik ook erg mooi vind. Deze liggen ook een stuk dichter in de buurt van mijn budget. Mooi! Nu alleen nog beslissen welke het moet worden… :face_with_raised_eyebrow:

Die nieuwe Hodinkee versie is erg mooi, maar goed. Die (Ebay) prijzen zijn echt belachelijk en limited editions zijn toch niet mijn ding. De 4S15-6000 cream dial is erg mooi, maar ook erg prijzig over het algemeen.
image
(Foto van het web)

Nu twijfel ik dus tussen de zwarte (komt nog wel eens een redelijk geprijsde voorbij) en groene Alpinist: Zie topic van @Zulu voor meer over de groene Alpinist. Beter dan hoe hij het horloge beschrijft ga ik toch niet kunnen!

VS

Welke zouden jullie kiezen? (Oh en als iemand een tip heeft waar ik een van de twee kan scoren voor een leuke prijs hoor ik het graag :smiley: )

6 likes

Groen… punt… slotje aub.

4 likes

Dank! Die onderste is niet te vinden, en al helemaal niet voor een fijne prijs. De groene is voldoende te vinden voor een steeds minder fijne prijs.

Ik zou voor de zwarte gaan, want de jacht is het grootste plezier van deze hobby wat mij betreft :grinning:

3 likes

Zeker ook groen, had ik ook op mijn lijstje staan maar de prijzen beginnen een beetje surrealistisch te worden

Groen is wel het makkelijkste te vinden. Daarnaast heb je nog meer ‘Alpinisten’ :wink:

Ja echt groen😍

Groen…

In Japan, yahoo auctions. :+1: Sowieso voor zwart gaan, al was het maar vanwege het uurwerk.

De zwarte. Er staat er nu 1 op Ebay. Go for it!

https://www.ebay.com/p/Seiko-Alpinist-SCVF005-Automatic-Date-Black-Dial-Stainless-Steel-4s15-6000/1130603387

Eens, daarom niet te lang meer mee wachten .

of…

9 likes

Heeft die zwarte nu echt een nog lelijkere wijzer dan de groene…:roll_eyes:

3 likes

Wauw wat een reacties zo snel. Thanks!

Eens dat de prijzen beginnen te stijgen, dus wil zo snel mogelijk beslissen. Momenteel neig ik meer naar groen, maar zag eerder deze week de zwarte voor een schappelijke prijs voorbij komen en gezien de zeldzaamheid - als in aangeboden voor een goede prijs) - vond ik die zeker interessant.

De ideale combo zou misschien wel de groene zijn met de wijzers van de oude Alpinist serie. Die “leaf hands” vind ik echt fantastisch mooi…

Groen natuurlijk!

Waarom?

:point_down:Daarom!

4 likes

Haha ik schrijf net dat ik juist die wijzers zo mooi vind. Ach ja smaken verschillen zullen we maar zeggen :stuck_out_tongue:

1 like

Ben benieuwd wat voor prijs dan!

Geen, de tijd dat deze als fair value for money te bestempelen waren is al lang voorbij

Toch de crèmekleurige!

Als het per se een Seiko moet worden… :smile:

De onderste is niet zo zeldzaam hoor. Ik ben er de laatste maanden verschillende tegengekomen op de door @koekoek aangegeven website. Prijs zo rond de 50.000/60.000 yen. Daar dan nog brokerkosten, verzendkosten en import bij.

50.000-60.000 yen in Japan is waarschijnlijk rond de 600-750 euro op je deurmat. Als je ziet waarvoor de groene tegenwoordig gaan lijkt me dat de meerprijs zeker waard.