Welke Seiko duikert?

Ik heb nog behoefte aan een horloge dat tegen een stootje en een klets water kan. Iets dat mee mag als ik wat avontuurlijks onderneem, zoals een kleine bejaarden-hike, een baantje of twee in het zwembad of wellicht zelfs een kanotochtje…:crazy_face:.

Ik heb twee Seiko’s in gedachten. De goedkopere gmt had ik al eens en beviel eigenlijk heel goed. Maar de twee maal zo dure optie ziet er ook goed uit. Welke zouden jullie doen/aanbevelen?

Deze gmt:

Of deze knapperd, die het dubbele moet kosten :flushed:?

8 likes

Wat dacht je hiervan?

Spb485 voor € 1200 advies prijs

Allebei niet, de datum is voor mij een no-go.
De SPB143 is wat mij betreft de betere keuze.

Volgens mij ook goedkoper dan de twee opties die je nu overweegt.

Dan de GMT, de meerprijs voor de toevoeging van Marinemaster op de wijzerplaat vind ik eerlijk gezegd absurd.
Succes met de keuze. :+1:

7 likes

Nee dank u. Het gaat tussen de twee getoonde denk ik.

Marinemaster uiteraard. Andere kleur wellicht, want in de aanbieding :thinking:

1 like

De GMT

De Marine Master

Ik zag hem, maar die kleur lijkt wel erg flets.

1 like

Die dus, veul mooier als die mm

De SPB453J1 zou dan mijn keuze zijn als je voor Seiko gaat.

5 likes

3 likes

Ik blijf erbij. Een King Seiko zal je zwempartij ook wel overleven. En draagt subtieler.

En wil je een MM200? Een SPB077 pik je voordelig op.

Zonet omgedaan.

2 likes

Spb383 dan.

De tweede kunnen passen, is echt een mooi model maar wel erg duur als die tegen een stootje moet kunnen.

Dan zou ik eerder voor

gaan.

Of als je nog naar iets met kleur wilt de PADI SPB501J1

Of toch iets anders zoals de SPB255J1

4 likes

Doe mij de GMT maar.

Van de 2 die je noemt de GMT, maar die heb je al gehad. En dus al eens weg gedaan. Niet voor niets lijkt me.

Op basis van:

Zou ik dit horloge willen voorstellen:

Wellicht een klein beetje groter dan gewenst, maar titanium en dus licht. Lijkt me prima aan de door jou genoemde eisen te kunnen voldoen. En die wijzerplaat is👌🏻

1 like

Hoe groot is die? En weet je het typenummer? Geen huidige collectie denk ik?

2 likes

SLA071.

1 like

Ligt eraan hoe vaak. Als het 1 keer per week is moet je zo’n automaat eerst opstarten, datum zetten … mij niet gezien. Dan liever een Eco-drive duiker. Die zitten qua constructie ook effe beter in elkaar dan deze Seiko’s terwijl de aanschafkosten lager zijn.

Maar wie mooi wil zijn moet pijn lijden :grin:

2 likes

De GMT!