Welke Seiko is dat?

Ik ben bezig de horloge.pagina.nl weer eens een nieuw kleurtje te geven en er een hoop links aan het afgooien om ruimte maken voor weer eens wat nieuws. Daardoor kwam ik op het Seiko & Citizen forum (daar gaan die twee merken wel gewoon harmonieus samen Ruud!) en zag in hun banner:

Die Seiko in de banner viel me wel erg positief op. Welke is dat? Zal wel bijzonder zijn, anders plaats je 'm niet in je banner…?

Dat is de Seiko 1-SSBS018. Met een quartz-caliber, tot 1000meter. Heeft een keramische/titanium kast. Kost ongeveer $1000

Plaatje:

Een tijd geleden is er een soort wedstrijdje gehouden voor een nieuwe banneer voor het Seiko en Citizen Forum.
Er waren zelfs een paar Nederlandse ideeën, niet van mij overigens, ik ben niet zo heeeeel handig met computers.
En deze is het inderdaad geworden.

Het horloge: Seiko SSBS018 Ofwel 7c46-7008 En dat is een hele flinke jongen, wellicht wat te groot om dagelijks te dragen.

Quartz Kaliber 7C46, zit in de meeste professionele Seiko Quartz divers, Levensduur van batterij is ongeveer 5 jaar, Monocoque case en word geopend door de voorzijde open te schroeven, net zoals bij de Ploprofs van Omega.

Daarvoor moet ie wel terug naar Japan, maar 1e batterij wissel is gratis. Een coupon daarvoor is bijgesloten wanneer je hem koopt. Op de achterzijde word dmv een tijdsbalkje aangegeven wanneer de batterij vervangen MOET worden.
Bij Seiko zal men het niet aan het toeval overlaten dat de batterij ermee ophoudt, net terwijl…

Kast materiaal is van een Keramiek combinatie met titanium, het kleurtje is alleen een oppervlakte behandeling.

1000 M Waterdicht, zonder Heliumventiel. Wat er niet in komt, hoeft er ook niet uit, zullen ze bij Seiko gedacht hebben.

Hier is nog een linkje met wat foto’s:
http://www.makedostudio.com/watches/seiko-divers/gallery/album28

Overigens is er sinds kort ook in zwart, bijnaam “Darth Vader” :
http://kseiya.zoovy.com/product/S05052
Ook weer met exotische materialen, maar wel met een Saffierglas, volgens mij de eerste van Seiko.

In feite is het een remake van de 7549 7009. Dit betreft een 600m uitvoering.
er zit dan een 7549 quartz uurwerk met extra kracht in. Klinkt vreemd, extra kracht, maar er was een technische reden voor die me weer is ontschoten. Dit model werd sinds plm 1978 gemaakt.

Ik heb een ‘oerversie’ van dit model in een hele goede originele staat ruim een jaar geleden weten te bemachtigen van iemand die 'm te koop aanbood via een van de marktplaatsen en die niet wist wat hij aan het verkopen was…
Er wordt nu inmiddels veel geld voor geboden. Als er al eentje te koop komt dan, want ze zijn behoorlijk zeldzaam. Ik volg het zo’n beetje op de bekende verkoopsites, ook in de USA, en ik zie dat ze tegenwoordig gaan voor tussen de 800 en 1000. Ook uitschieters gezien die voor 1250 zijn gegaan.
Toch leuk een dergelijke vintage duiker te hebben. Ik heb 'm nog nooit gedragen.

foto!!!

En je mag dan wel winnaar zijn lucien (gefeliciteerd!), maar dat over saffierglas is dan weer niet helemaal juist… :smiley:
Volgens mij is de sld005 naast de eerste automatische analoge dieptemeter, ook de eerste seiko met saffierglas…

Yaffle

Ps: Die silver angel gaat uiteraard verhuizen. (Al had ik net zaterdag een donor gevonden… :stuck_out_tongue: )

Ja, mooi! Vurkopûh? :smiley: