Welke Seiko kan jij vurig aanbevelen?

Dat ging een stukje sneller dan verwacht :stuck_out_tongue:
Hier is de link: http://www.creationwatches.com/products/seiko-diver-s-60/seiko-automatic-scuba-diver-srp043k1-srp043k-srp043-200m-men-s-watch-1736.html?currency=EUR

Ik heb een paar Seiko’s die ik allemaal om hun eigen stijl apart vind, maar 1 springt er voor mij tussenuit. Dat komt puur omdat ik em toolwatch voor de niet al te extreme bezigheden (daar bestaat immers G-shock voor) het meest draag en er geen moment spijt van heb.

Ik vind em stoer en de slimme kast constructie kan ik erg waarderen. De kast beschermt de bezel. De licht schuin oplopende bezel beschermt het glas.
@Stefanmol: erg handig voor mensen die tegen muurtjes oplopen :wink:
Dus als moderate toolwatch kan ik deze ‘vurig aanbevelen’.

Maar als all-rounder zou ik een skx007 op oyster aanraden. Een klokje, die ik ook onder een pak (a la Sean Connery 007) zou dragen, maar ook prima voor sportieve activiteiten gebruikt kan worden.
De SKX173 vind ik nog net wat meer dressy, door de vierkante indexen, wat em wat meer vintage (en daarmee meer dressy…8-):S)) maakt. Maareh, die is volgens mij al een tijdje niet meer nieuw te verkrijgen.

JTrapman Schreef:

Dat ging een stukje sneller dan verwacht :stuck_out_tongue:
Hier is de link:
http://www.creationwatches.com/products/seiko-dive
r-s-60/seiko-automatic-scuba-diver-srp043k1-srp043
k-srp043-200m-men-s-watch-1736.html?currency=EUR

Wow wat een prijzen op die site! Iemand ervaring met deze site?

Nou, eigenlijk zijn ze allemaal wel in orde denk ik.
Gr,
L.R.

Tommaat Schreef:

JTrapman Schreef:


Dat ging een stukje sneller dan verwacht :stuck_out_tongue:
Hier is de link:

http://www.creationwatches.com/products/seiko-dive

r-s-60/seiko-automatic-scuba-diver-srp043k1-srp043

k-srp043-200m-men-s-watch-1736.html?currency=EUR

Wow wat een prijzen op die site! Iemand ervaring
met deze site?

Ik was ook van plan wat te bestellen.
Na wat zoeken op het forum blijkt dat ze erg goed zijn, maar er wel wat extra kosten bij komen (belasting). Maar dan is nog steeds de prijs veel gunstiger tov een juwelier of webshop hier in NL.

Vanuit welk land verstuurt Creationwatches.com ?

Ik verwacht nog deze week een pakje met een SRP043. Omwille van het "flipperen "denk ik dat ik deze snel te koop zal aanbieden.

Die SNZH65 vind ik knap. Ik had die al zien voorbij komen, maar toen sprak hij me niet aan. Jouw foto heeft me overtuigd.

Ik heb me al vaker afgevraagd waarom de professionele verkopers geen kwaliteitsfoto’s tonen. Hiermee overtuig je toch beter potentiële klanten?

Ik dacht vanuit Singapore :wink:

Die voor mij dit horloge kan bestellen? Ik betaal het horloge en uiteraard ook de bijkomende belasting (± €50,0 toch?) en dan krijg diegene een lekkere taart van mij als dank. (tu)

In real life veel mooier. Vooral het aparte kastdesign springt in het oog en ziet er heel kwalitatief uit. :slight_smile:

Bedankt voor die link man! Nu nog ff iemand vinden die hem voor mij kan bestellen, uiteraard met een lekkere taart als cadeau, en dan kan dat gigantische topic afgerond worden. :smiley:

Bosnialove Schreef:

Die voor mij dit horloge kan bestellen? Ik betaal
het horloge en uiteraard ook de bijkomende
belasting (± €50,0 toch?) en dan krijg diegene
een lekkere taart van mij als dank. (tu)

Weet je het wel zeker? Heb je em wel eerst eens gezien/geprobeerd/omgehad? 200/250 euro mag wel een hele nette prijs voor zo een mooi horloge, maar het blijft veel geld voor een ‘ongewenst’ klokje.

Bij €325,- twijfelde ik erg veel. Echter, met deze prijs wil ik hem niet laten schieten. Dan houd ik lekker nog wat geld ver voor accecoires.

Ik had de Sumo als een keer om mijn pols gehad, en die kon nog net. Alleen jammer van de dunne band… Aangezien deze een stuk kleiner is dan de Sumo, vind ik dat ik het erop moet wagen! Vind jij van niet dan? :stuck_out_tongue: Stel dat 'ie te groot is? No, problem. Dan houd ik hem nog een klein tijdje achter en dan zal hij mij later wél passen. :slight_smile:

Welke Seiko aanbevelen? Lastig, hangt er natuurlijk vanaf wat je wil.
De Seiko Atlas en het Seiko5 monster zijn bij mij vertrokken maar het waren heerlijke horloges. De lumen van het Seiko5 monster zijn onovertroffen imo.
Dankzij dit vermaledijde forum heb ik vorige week mijn 6de Seiko aangeschaft, het zijn allemaal heel fijne horloges en ik zou niet kunnen kiezen welke mijn favoriet is.

Qua chrono is deze SNDA13 heel fijn. Jammer dat de chronofuncties niet direct bedienbaar zijn omdat de pushers schroefkronen zijn, dat maakt een spontane tijdmeting niet mogelijk, eerst moeten ze losgeschroefd worden. Maar de looks zijn geweldig. Heerlijk groot, mooie kroon met als nadeel dat deze een eeltplek op mijn hand heeft veroorzaakt.
Leuk detail is dat de wijzer in de bovenste dial die 1/20 aangeeft gedurende de eerste 10 minuten van de tijdmeting heel snel ronddraait, leuk om te zien.
Het is echter wel een quartz uurwerk.
Mijn Velatura heeft hetzelfde uurwerk maar valt buiten de prijscategorie van dit topic.

Verder is het veelgenoemde Monster natuurlijk een topper. Oranje verveelde mij op een gegeven moment en ik heb hem geruild voor een zwarte. Deze gaat nooit meer weg en ik draag hem met veel plezier.

Op dit moment vind ik de leukste Seiko deze SRP043. Misschien niet helemaal eerlijk omdat ik deze nèt iets meer dan een week in bezit heb.

Samurai zonder meer!
Helaas nu nogal prijzig.

SKX007 met Super Solid Oyster, wint het bij mij hands down van het Monster.

Ik raad je iig het (zwarte) Monster aan ; origineel en slim design, mooie (zware) kwaliteit en fantastische (metalen) bracelet.

Heb ook een SKX007 en SKX0031 gehad, maar deze zijn weer doorverkocht. Al sluit ik een terugkeer van een SKX007 niet uit.

Met een Monster of SKX007/009 schiet je denk ik altijd raak ! Zo niet dan zijn ze snel weer verkocht.

Fototje lukt even niet ivm problemen bij Photobucket…

Gr. Thomas

Dit zijn mijn Seiko’s :

De 3 laatste zijn verkocht. Niet omdat ze niet bevielen, maar omwille van het fenomeen “flipperen”.

Ik draag vaak de SKX009 Pepsi. Heel mooi, maar ik heb een haat-liefde verhouding met dit horloge. Liefde omwille van de looks, haat omwille dat hij slecht de tijd houdt.

Deze kan ik vurig aanbevelen, de SNK623 !

Hij is wat klein qua diameter, maar dit stoort mij niet. Ik draag trouwens met evenveel plezier een klein of een groot horloge. Bovendien is hij nog goedkoop ook.

Met de wristshot van robbie zal je misschien begrijpen waarom ik dit horloge kan aanbevelen : http://www.monsterwatches.nl/index.php/seiko5categorie/vintage-look

Heb zelf de velatura loopt precies op tijd misschien 5sec in de maand afwijkend.
Douche er ook gewoon mee is 10 bar en met saffierglas voor een zeer schappelijke prijs.
Dus kan hem zeker aanbevelen je betaald niet het merk en dan scheelt je euries.

Ook digitaal is Seiko goed bezig. De SDGA001 (links) en de SBPG001.
De linker heeft elektronische inkt zoals een ereader, erg fraai. Beide zijn Solar powered en 5-bands radiogestuurd, wat wil je nog meer.

De SBPG001 heb ik verleden jaar in Japan gekocht, bijzonder fijn horloge met allerlei slimme functies. Ze noemen deze Seiko op de internationale fora wel de module zoals de G-Shock’s zouden moeten hebben. Niets ten nadele van G-Shock trouwens, daar ben ik ook een groot fan van.

1 like

En wat zijn die slimme functies?

leuke klokkies! Ze zien er erg jaren '80 uit :smiley: Enkel een beetje iele knopjes.