Omdat ik het horloge toch niet echt voor werk en
klussen e.d. ga gebruiken (daar hebben we
"wegwerp-horloges" voor :)) neig ik wel steeds
meer naar de skx007, omdat deze toch wat
"alledaagser" is. Maar nu ik een foto met super
solid oyster gezien heb, is het nog even de vraag,
met de lumpy of met de oyster :S en de zwarte
verf op de bezel, is dat krasbestendig ?
Zoals ik eerder al beetje indirect aangaf http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,252170,252184#msg-252184 vind ik de bezel van 't Monster zo fijn, doordat de krassen niet zo opvallen. Dat is wel anders als bij die zwarte bezel van de skx007. Maar je zegt zelf dat het geen ‘klushorloge’ wordt. Dan valt het met de slijtage wel mee.
En verder is de bezel of zelfs de bezelinsert (de zwarte schijf zelf, dus zonder die metalen ring eromheen) te vervangen.
Betreft band, door endlinks van de solid oyster valt de band niet mooi om mijn pols. Ik neig naar de non-solid of de lumpy.
(tu) Sinds 3 dagen exact dezelfde Seiko SRP 043 aangeschaft, een geweldige grote klok 44 mm niet te groot naar mijn mening. Draagt heerlijk en voor mij op dit moment de meest robuuste en mooiste Seiko automaat die er nu te krijgen is , zeer zeker erg vriendelijk geprijst.
Nog een vraag wat is nu de benamming van deze klok (bijnaam) volgens de een heet ie Seiko “Sinn” en weer andere hebben het over de Seiko Sumo Pro diver…tja de tweede naam vind ik het meest symphatiek maar da,s weer persoonlijk.
Leuk detail de klok bij aanschaf exact gelijk gezet met de zendergestuurde klok die ik thuis heb staan en de afwijking is nu 3 seconde sneller! da’s niks! in 3 dagen!!! jammer dat ze um niet aanbieden bij het cosc instituut…de seiko loopt zelfs beter dan m,n Breitling. En dat voor een fractie van de prijs, wat een wereld merk is Seiko dan ook weer he.:~
Bij mij moesten er ook 3 schakels tussen uit. Weegt nu exact 195 gram.
De prijsverschillen zijn wel erg groot namelijk wat ik met ffuh speuren heb gevonden. Dik 196 euro verschil tussen verschillende aanbieders!! koop ik dus binnenkort gewoon bij Rob de skx009 met lumpyband erbij. 2 klokkies voor de prijs van een! tja…
Omdat ik het horloge toch niet echt voor werk en
klussen e.d. ga gebruiken (daar hebben we
"wegwerp-horloges" voor :)) neig ik wel steeds
meer naar de skx007, omdat deze toch wat
"alledaagser" is. Maar nu ik een foto met super
solid oyster gezien heb, is het nog even de vraag,
met de lumpy of met de oyster :S en de zwarte
verf op de bezel, is dat krasbestendig ?
Als je een skx007 neemt op een lumpy, dan heeft Rob daar ook hele mooie endlinks bij die mooi aansluiten op de kast :~. Volgens mij is dat met 't monster niet mogelijk. De bezel van de skx007 is wel krasgevoeliger, dan die van de monster. Ook ik heb sinds 3/4 jaar een skx007, met nog steeds een krasvrije bezel. Ik zou er wel meteen een saffierglaasje in laten zetten.
Een week geleden de Seiko Srp 043 in huis ontvangen en bevalt super! en als het goed is is er zometeen de Seiko Skx 009 met watchadoo band in aantocht van sinterklaas Rob Monsterwatch…ik lig al voor de deur trouw te wachten…