Op mijn zoektocht naar een mooie, betaalbare automaat kwam ik bij dit forum uit.
Ik ben dus op zoek naar een betaalbaar, automatisch horloge wat ik over jaren en jaren nog kan dragen. (dus geen "mode"horloge)
Ik heb ook al gekeken op www.monsterwatches.nl en heb het al een beetje beperkt tot de seiko monster en de skx007 en dan ws met de lumpy-band.
Ik kan alleen slecht kiezen tussen deze twee.
Hierbij hulp gevraagd
Mijn polsomtrek is 18 cm. kan allen geen wristshots vinden van de betreffende horloges met deze polsmaat. Als iemand 1 of beide horloges heeft en ook nog een polsomtrek van 18 cm heeft, zou die dan hiervan een foto kunnen plaatsen? zodat ik kan zien of 1 van de 2 ook te klein is voor een relatief dikke pols.
Andere opties zijn natuurlijk ook welkom. Het hoeft geen "dress"watch te zijn (voor die enkele keer keer dat ik in het netjes moet :)) Ik ben wel gewend aan formaat TW-steel (55 bij 15 mm) dus liever geen hele kleine
Met een 18 cm pols kun je een Monster makkelijk dragen. In het beginnen ff wennen aan het gewicht maar na een paar dagen merk je er niets meer van!
Ik heb sinds vorige week vrijdag een gebeadblaste Orange Monster van Rob en ben erg tevreden over (het horloge en Rob :D).
Toen ik het horloge binnenkreeg heb ik 'm geliujk gezet met de atoomtijd en na een week gecheckt. Wat denk je? 20 seconden verloren in een week. Loopt dus perfect!
Ik vind de skx007 meer een all-round klok (door de look van een ROlex Submariner, zowel te dragen onder een pak als sportoutfit).
't Monster vind ik meer een toolwatch. Met name de geheel stalen bezel vind ik erg fijn, omdat krasjes en zo minder opvallen t.o.v. die zwart gekleurde op de skx007.
Wel vind ik dat de afstand van de lugs wat klein is op het Monster, waardoor andere bandjes er wat iel op staan.
Over de maat van de klok tov de maat van je pols: Ik kijk geregeld op de website van Rob en ben nu bezig met de bestelling van een bandje. Bij het stuk over nato’s staat: “ik gebruik gaatje 3 of 4, met een polsomtrek van krap 18cm”. Rob heeft dus denk ik ook ongeveer 18cm polsomtrek, dus misschien kan je de wristshots op zijn website een beetje als vergelijking gebruiken? Succes iig! (en ik zou voor de skx007 gaan, maar dat is gewoon omdat ik die mooier vind ;))
En wat vind je van de black retro diver? Is pasgeleden nog een topic over geweest. Alleen nog wel lastig verkrijgbaar, maar dat zal wel beter worden denk ik.
Of de SRP043, niet een kleintje en weegt ook wel wat maar ben tot op de dag van vandaag nog zeeeer tevreden mee!
Ik weet mijn polsomtrek niet, maar ik denk eerder wat aan de kleinere kant dan fors. Er moesten 3 schakels uit de band gehaald worden (misschien zegt dat je iets…).
Omdat ik het horloge toch niet echt voor werk en klussen e.d. ga gebruiken (daar hebben we “wegwerp-horloges” voor :)) neig ik wel steeds meer naar de skx007, omdat deze toch wat “alledaagser” is. Maar nu ik een foto met super solid oyster gezien heb, is het nog even de vraag, met de lumpy of met de oyster :S en de zwarte verf op de bezel, is dat krasbestendig ?