En dat 6x😂
De trilogy ‘57. Oh en heel belangrijk! Opwinden gaat echt super gemakkelijk bij deze. In tegen stelling tot de pro. En tja… is toch zeker 1x per 2 dagen… om gek van te worden bij een speedy pro met crownguards…
38,6 mm diameter, even spammen.
Vintage.: maar alleen als je weet wat je wil en vooral waar je hem gaat kopen. Er is veel “spul” op de markt en dat moet je zien te ontlopen.
Dus indien een beginnende Speedylover lijkt een nieuwe, standaard model ,et plexi uiteraard een goede keuze. Wacht niet te lang want de nieuwe modellen zijn steeds forser aan de prijs en nu vind je nog leuke aanbiedingen, ook op dit forum.
Mijn 1969 exemplaar
Nog even door mijn nieuwe aanwinst ‘Moonwatch Only’ gebladerd.
Hierbij een lijstje met Speedmasters met een date:
- Inderdaad de Professional Mark III uit 1971 met 1040 caliber
- De Professional 125 uit 1973 (Steelmaster), van @H-plar
- Verdere de co-axial speedies zoals de '57, Darkside of the Moon etc.
- Speedmaster Day Date zoals de 323.30.40.40.06.001 (weet alleen niet zeker of dit een platte bezel heeft)
- Professional Holy Grail (1987) ST 376.0822, zelf nog niet eerder gezien in het echt en dit lijkt aan je wensen te voldoen. Ziet er heel gaaf uit als je het mij vraagt… maar waarschijnlijk niet binnen budget…

Als ik dit zo bekijk zou je toch ergens concessies moeten doen ben ik bang…
Hier kan ik mij helemaal in vinden, in aanvulling met mijn bovenstaande post!
Bedankt @Mr.Cumulus voor je zoekwerk! Ik denk dat de concessie dan toch de datum gaat zijn. Verder heeft de pro helemaal de wowfactor voor mij. En inderdaad: nieuw. Prima voor onder listprijs te krijgen heb ik al gezien, ik maak hem liever zelf vintage
Lijkt mij ook een hele goede keuze! Succes met de zoektocht in ieder geval!
Heb je nog tips waar je op moet letten?
-
orginele dial en wijzers
-
kloppende band
-
niet kapot gepolijst
-
…
Nog andere tips?
Service historie aantoonbaar? Anders goed op de doormeet apparatuur om de amplitude en de afwijking te laten meten. En als belangrijkste . Weet van wie je koopt en verdiep je in die achtergrond.