Welke speedmaster? Zoveel te kiezen

Even een vraagje onder de vele speedmaster liefhebbers en hebbers: ik denk erover een speedmaster aan gaan schaffen en welke speedmaster adviseren jullie me? Een vintage, een nieuwe professionel of een speedmaster first omega in space. De reduced vind ik minder fraai. Ben benieuwd! Dank voor je reactie!

3 likes

Nieuwe moonwatch plexi met stalen onderkant.
Zonder twijfel!

21 likes

FOIS op leer. Zonder twijfel!

8 likes

Mmm gelijk maar twee doen dus zonder twijfel…haha waarom de een waarom de ander?

Fout.

1 like

Dan ga je wel het plexi missen en daarmee ook wel een belangrijk deel van de charme, toch?
Ik ben ook een groot van van de FOIS, maar het ontbreken van plexi (ik begrijp dat het ook echt niet op kan) is toch een misser?

1 like

Fout.

Plexi is enorm overrated. Haha, geintje, ik vind plexi ook super. Maar ja, de FOIS is wel heul, heul gaaf. Mooiere kast, beter formaat, mooiere subdials. Alleen die rare 19mm lugwidth is wat onhandig.

Desalniettemin, see for yourself:

Deze wil je.

Een Speedmaster zoals een Speedmaster bedoeld is. Elegant, stijlvol. Niet zo ‘on steroids’ als die PRO.

Groetjes! :metal:

6 likes

IMO toch een keuze die je uiteindelijk zelf zal moeten maken … zoveel verschillende mensen … zoveel verschillende meningen en voorkeuren :wink:

Hangt ook af van je budget etc …

Heb zelf een Speedy Pro hesalite … maar mijn grail qua Speedmaster is de Moonphase …

5 likes

Sowieso degene die jij mooi vind…

Met geen één Speedmaster sla je de plank mis…

Eens. De FOIS heeft een geweldig maatje. En als je van staal houdt kun je altijd de end links van een jubilee op maat buigen :ok_hand:

3 likes

De lugtolug van een fois is net zo lang als van een pro. Dat komt doordat de pro een diameter van 40 heeft, ipv dat gezever over 42mm waar iedereen altijd over valt. De crownguards worden bij die 42 meegeteld.
De pro draagt daarom als een 40mm horloge en op leer zeker.
Maargoed daarvoor moet je de allebei ook echt een keer vast hebben gehad. Anders dan puur op foto’s afgaan. :yum:

5 likes

Klopt natuurlijk dat ik zelf de keuze maak. Maar er zijn al veel ervaringen en de grootte, plexi of saffier, automaat of niet en layout zijn nogal verschillend. Daarom worden meningen dit keer heel erg op prijs gesteld. Dus gaarne uw mening :grinning:

Ehm.

Een maatje van mij heeft de FOIS en de Pro heb ik vanzelfsprekend - want iedereen en zijn schoonmoeder heeft zo’n ding - al wel twintig keer om gehad. :upside_down_face:

4 likes

image

Dit plaatje helpt misschien met de keuze. Het formaat valt dus wel mee.

4 likes

True. Draagt niet als ‘een 42mm’. Eerder als 40 a 41mm.

2 likes

Goed te weten qua maat. De speedmaster is een ideale bandenswopper dus dan is wellicht 20mm weer meer praktisch…

1 like

Als candides schoonmoeder er trouwens eentje over heeft hou ik me ook aanbevolen haha.

1 like

Naar de kapper geweest?

1 like

Voor mij toch wel de Omega Speedmaster Professional met saffierglas en een 1863 binnenwerk en een kijkglaasje achteraan, en dan nog liefst op staal ook…

3 likes