Gewoon de sbga001
Dubbel logo is dubbel mooi, heb hem zelf ook
Ik denk dat alle 3 modellen hun voordelen hebben. Het beste advies is toch de open deur: kijken en passen.
Ik zit in mijn hoofd met eenzelfde vraag voor een donkerblauwe spring drive GS
Ik moest erg wennen aan het enkele logo. Inmiddels ben ik daar zo aan gewend, dat ik bij jouw horloge steeds zou denken dat ik hem ondersteboven aan heb.
Dus passé voor mij.
De 373! Zelf ook gehad en echt een geweldig mooi ding
Sbga373 dus…
Enige nadeel dat ik ervaar is dat de caseback wat dik is, wat mijn inziens ten koste gaat van de mooie lijn van de kast.
De powerreserve is prachtig!
Ik kwam deze video van I like wathes 2 tegen over zijn grootste fout tijdens zijn horloge-verzamel periode. Toevallig met een SBGA373.
Spoiler Nooit een duur / geliefd horloge overhandigen aan dronken maten
Voor mij de 373 maar ik hou van iets meer balans en heb geen specifieke voorkeur voor een Springdrive. Champagne een prima keuze!
Kijk eens naar de vorm van de indices opde sbga201, trapezium, prachtig horloge. Ik had de sbga001.
De SBGA373 is
https://www.montredo.com/nl-nl/horloges/grand-seiko/heritage-grand-seiko/sbga373/22344/
373 ondanks snel zichtbare gebruikssporen maar mét die leuke blauwe secondenwijzer.
Ook mijn keuze zou de 373 zijn. Niettemin, alle 3 mooi!
Ik zou de 201 zeggen, als je de maat kunt hebben.
Ik heb gisteren weer even een 44GS kast omgehad/gepast en het is toch wel een pracht hoor!
Dus (ook) ik zou zeggen de 373.
Tegelijkertijd herkenbaar duivels dilemma, keuzes maken binnen de GS…
Gisteren had ik een (pre-owned) golden Snowflake, met titanium kast en spring drive (SBGA259) op tafel liggen en daarnaast een nieuwe stalen 44GS met een hi-beat (SBGH279) met fikse korting waardoor ze in dezelfde prijsklasse terecht kwamen.
Bijna onmogelijk…ik heb geen keuze gemaakt (en ze niet allebei meegenomen).
Op basis van de foto’s en kastvorm (lugs) ben ik het met @daffie en @Fate_Amenable_To_Change eens …
Succes!
Indien quartz, dan zou ik ook 44GS overwegen. Die kasten zijn het mooist als ze dunner zijn.
Ik heb hem al in kwarts maar anders was dit mijn keuze.
Piep, piep.
In 2018 haalde ik in Japan de GS SBGA 279 op.
Ik was / ben weg van de dial.
Specification
Grand Seiko
Collection Heritage
Gender Men’s
Movement Automatic
Calibre 9R65
Case Material Titanium
Case Shape Round
Case Size 39.4
Case Thickness 12.3
Dial Type Analog
Dial Color Silver
Band Material Titanium
Band Color Silver
Water Resistance 100
Glass Sapphire, Antireflection Coating
Features Date, Antimagnetic, Power Reserve Indicator, Screw-down Crown
@WilSeiko : hoe vind je dit horloge?
Tast toe
Richard had dit al aan mij gestuurd. Maar daar haal ik (bijna) een nieuwe voor uit Japan.
Dus ik pas.